Přes 100 kilometrů tratí za 15 let. Pařížský tramvajový boom pokračuje, otevírá linka T12
Nová trať využívá částečně i železnici.
Paříž zítra zahájením ostrého provozu završí jednu etapu rozmachu tramvajových tratí. Po měsících zkušebních jízd od zítřka začne pravidelný provoz na 20 kilometrů dlouhé tramvajové trati T12. Spojuje zastávky Massy a Évry-Courcouronnes na jihu metropole.
Linka T12 je poslední z více než 100 kilometrů tramvajových tratí, které v Paříži za posledních patnáct let postavili.
Tramvaj je oficiálně označena jako vlakotramvaj, částečně využívá k provozu i železniční trať, konkrétně RER C. Na trase je 16 zastávek. Nejprve budou jezdit tramvaje po 15 minutách, od jara příštího roku po 10 minutách. Doba jízdy je 40 minut. Detailně je popsána na stránkách Île-de-France Mobilités. Stavba nabrala zhruba dva roky zpoždění. Celkové náklady na stavbu dosáhly 526 milionů eur.
Na trati budou jezdit vlakotramvaje Alstom Citadis Dualis, dopravcem bude Transkéo. Celkem jich je objednáno 25. Tramvaje mají 92 sedaček, celkem 251 míst, budou jezdit zdvojené. Byly vyrobeny v závodě Alstomu ve Valenciennes – Petite-Forêt.
Paříž a Île-de-France se rozhodly pro velkou expanzi tramvajových tratí hlavně na začátku tisíciletí, od roku 2006 bylo otevřeno přes sto kilometrů nových tratí. Aktuálně je s novou tratí v provozu 173 kilometrů.