Jedno parkovací místo za milion. Praha začíná stavět parkovací dům na Dědině
U nové tramvajové trati vznikne 290 krytých parkovacích míst. Budou hlavně pro místní.
Praha vybrala nejvýhodnější nabídku v rámci veřejné zakázky na výstavbu Parkovacího domu Dědina. Vznikne u nedávno otevřeného prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Stavební pozemek nedaleko konečné zastávky u křižovatky s Drnovskou ulicí je již připraven.
Kryté parkoviště bude mít kapacitu 290 aut. Hlavní město za stavební práce zaplatí 264 848 880 Kč bez DPH. Při započítání daně tak jedno parkovací místo překročí cenu milionu korun.
Obrazem: Praha má novou trať na Dědinu. Pár dní bychom ještě potřebovali, připouští DPP
Právě cenu budovaných krytých parkovišť zejména systému P+R v minulosti kritizoval náměstek primátora Zdeněk Hřib. Hlavní město tak začne od tohoto konceptu ustupovat. Podle něj je příliš nákladný a vliv na počet aut ve městě zanedbatelný. Tento dům však bude určen primárně pro místní.
Vznik parkovacího domu na Dědině totiž připravuje hlavní město jako náhradu za úbytek parkovacích stání v ulici Vlastina, která zanikla po výstavbě tramvajové trati. Místní obyvatelé po něm volali a byl jednou z jejich podmínek pro souhlas s tratí.
Návrhu vzešel z architektonické soutěže na podobu nejen samotného parkovacího objektu, ale také na řešení souvisejícího parteru a parkových úprav v okolí.
1,3 milionu za jedno místo. Stavba P+R parkoviště Opatov se po zásahu ÚOHS komplikuje
Tvořit ho bude železobetonový skelet se třemi nadzemními podlažími a jedním částečně zapuštěným suterénem. Střecha objektu bude částečně kryta pergolou s popínavou zelení, která se bude nacházet i na stěnách orientovaných k přilehlému panelovému domu.
Základním hodnoticím kritériem byla podle magistrátu cena. Dále se posuzovala záruční doba na podlahové stěrky a kvalita realizačního týmu. Stavět bude BAK a Subterra.
Jsou drahá a jejich přínos malý. Praha přehodnotí stavby nových P+R parkovišť