Provoz u Milína se přesunul na nový úsek D4, obec si po půl roce oddychla
Úsek dálnice u Milína, na němž se po dobu uzavírky pracovalo, patří k nejnáročnějším na celé nově budované trase.
Stavba dálnice D4 mezi Pískem a Příbramí má za sebou důležitý milník. V její severní části po více než půl roce skončila objížďka přes obec Milín a provoz byl převeden na 1,5 kilometru dlouhý nový úsek dálnice, který je téměř dokončený.
Z Milína tak zmizel hustý provoz, který byl od června veden ulicí 11. května. Obcí denně projelo až 12 tisíc aut. „Všechny práce proběhly podle harmonogramu, takže byl dodržen i termín, podle něhož objížďka skrz Milín skončí na konci listopadu. I přesto, že se zhotovitel, investor, obec i ministerstvo dopravy společně snažili komplikace spojené s omezením minimalizovat na únosnou mez, jednalo se pro místní o obrovskou zátěž,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
To potvrdil i starosta Milína Vladimír Vojáček. „Uplynulé měsíce znamenaly pro občany naší obce skutečně zatěžkávací zkoušku. Jsem moc rád, že práce proběhly podle plánu a především, že v jejich průběhu nedošlo na průjezdu Milínem k žádným vážným nehodám,“ řekl.
Úsek dálnice, na němž se po dobu uzavírky pracovalo, patří podle sdružení zhotovitelů Via Salis k nejnáročnějším na celé nově budované trase. Dálnice se v sousedství Milína zařezává do vrchu Kojetín, jehož skalní masiv museli stavebníci z velké části odstranit, odtěžili při tom zhruba 43 tisíc kubických metrů horniny. V 1,4 kilometru dlouhé pasáži navíc vyrostly dvě mostní konstrukce. Jeden z mostů je přímo součástí dálnice a překlenuje místní komunikaci. Další most vede přes dálnici a poslouží jako ekodukt pro zvěř.
Na 32 kilometrů dlouhé stavbě se aktuálně završuje třetí (a předposlední) stavební sezóna. Na konci letošního roku má být hotovo téměř 80 procent stavby (měřeno v utracených penězích). Dálnici denně buduje na 1 500 lidí s pomocí zhruba sedmi stovek strojů. Hotova má být za rok. Dálnice se staví v rámci projektu PPP, financuje a buduje ji soukromé sdružení Via Salis.