Ubylo zábradlí i bariér. Nové zastávky pod pražským „Stalinem“ jsou hotovy
Ve směru z centra v místě vznikl vyvýšený mys, který slouží cyklistům.
Pražská TSK dokončila stavební úpravy tramvajových zastávek u Čechova mostu.
Přestavovaly se v rámci projektu Praha bez bariér, skončí i související dopravní omezení, které uzavíralo část nábřeží pro auta.
Stavebními úpravami prošly obě tramvajové zastávky Čechův most včetně přilehlých chodníků a silnice. Vystupovat a nastupovat se bude výrazně lépe hlavně hůře pohyblivým lidem či kočárkům, zastávky jsou nově bezbariérové.
Dosud byla zastávka na úrovni vozovky a nastupování do vysokopodlažních tramvají bylo například pro kočárky obtížné. Tramvajové zastávky mají nyní výšku nástupní hrany 20 cm.
Ve směru z centra v místě vznikl také vyvýšený mys, který slouží cyklistům. Součástí prací byla také úprava opěrné zdi na nábřeží Edvarda Beneše tak, aby bylo možné vytvořit zpevněné nástupiště po celé délce tramvajové soupravy.
Obnoveno bylo vodorovné a svislé dopravní značení včetně zřízení nového bezbariérového přechodu pro chodce v místě napojení podjezdové rampy pod Štefánikovým mostem.
V rámci rekonstrukce zastávek a přechodů pod pražským „Stalinem“ TSK také odstranila červeno-bílé zábradlí a nahradila ho sloupky. Mezi ně přibudou ještě řetízky, které požaduje policie kvůli vyústění přilehlého schodiště do silnice.
Místo zábradlí sloupky. Praha chce začít odstraňovat červeno-bílé „ohrádky“ v ulicích
Podle kritiků změny však sloupky neplní zadržovací roli v případě menších nárazů tak dobře jako zábradlí a snadno se vyvrátí. Náměstek primátora Zdeněk Hřib však změny hají, zábradlí by měla postupně mizet i na jiných místech Prahy.
„Na naprosté většině komunikací je oddělení chodníku a vozovky pouze obrubníkem a žádné problémy to nezpůsobuje. Nemůžeme všude stavět betonové zdi,“ argumentoval Hřib s tím, že před nárazem auta chodce neochrání ani původní zábradlí.