Start nových souprav metra pro Londýn se blíží, prochází testy v klimatickém tunelu
Nové soupravy dorazí do Londýna příští rok v létě.
Společnost Siemens Mobility pokračuje s rozsáhlými zkouškami nových souprav metra, které se objeví příští rok v ostrém provozu v Londýně. Pro Piccadilly Line dodá Siemens celkem 94 souprav.
Výrobce a Transport for London představily další posun všech zkoušek. Kromě testů na okruhu v německém Wegberg-Wildenrath probíhá také zkouška v klimatickém tunelu ve Vídni. Nové soupravy metra se mají objevit v Londýně v létě příštího roku.
Nové metro Siemens vyrábí ve svém závodě ve Vídni. Devítivozové plně průchozí vlaky nahradí postupně soupravy ze 70. let minulého století. Metro vychází z řady Inspiro. Stávající vozy jsou z roku 1973. Hodnota zakázky je 1,5 miliardy liber. Objednávka počítá s 94 vlaky, opce umožňuje navýšit objednávku na dalších 250 vlaků pro další linky.
TfL si od nich slibuje kromě zvýšení komfortu pro cestující zhruba o deset procent vyšší kapacitu a úspornější provoz. Druhá polovina celé zakázky bude montována v novém závodě Siemensu v Anglii, v yorkshirském Goole.
Na zakázce se podílí i tuzemská společnost DAKO-CZ. Siemensu dodává brzdové komponenty. Jde o panel přístrojů, protismykové ventily, konektory a potrubní kohouty.
Londýnské metro je v provozu od roku 1863 a patří mezi nejvytíženější metra na celém světě. Téměř 5 000 000 osob denně využívá 11 linek londýnského metra, přičemž více než 700 000 z nich právě linku Piccadilly. Nové vozy metra budou prostornější, plně průchozí, lépe přístupné a klimatizované. 71 kilometrů dlouhá Piccadilly je druhou nejdelší v síti londýnského metra, zajíždí až na letiště Heathrow na západním okraji Londýna, jedna západní větev končí v Uxbridge, po průjezdu centrem Londýna končí v Cockfosters na severu aglomerace. Se zařazením nových souprav má dojít k navýšení počtu vlaků na Piccadilly Line na interval až 135 sekund ve špičce.