ComfortJety míří na testy na rakouské koleje, čekají je zkoušky na rychlost přes 230 km/h
Siemens nadále počítá s dodávkou první soupravy do provozu v prvním pololetí příštího roku.
Testování nových souprav ComfortJet, které mají v příštích letech zásadně proměnit dálkovou dopravu Českých drah, pokročilo do další fáze.
Do Rakouska včera odjely k dalším zkouškám čtyři vozy včetně řídicího vozu ze zkušební čtyřvozové soupravy, která již několik týdnů jezdí po okruhu ve Velimi.
V Rakousku ji na tzv. Westbahn z Vídně do Lince čekají zkoušky na rychlost přes 200 km/h. Trať je postavena na rychlosti 200–250 km/h, testy budou probíhat hlavně v úseku Vídeň – Ybbs. Do soupravy bude zavázána měřící kalibrovaná náprava. Nové soupravy mají být schváleny pro rychlost 230 km/h, při zkouškách se běžně dosahuje rychlosti až o 10 % vyšší. V Česku tuto rychlost budou moci využít několik let nadále pouze ve vizualizacích Správy železnic.
Obrazem: Od -25 do 45 stupňů. Budoucí restaurační vozy ČD prochází zkouškami v klimatunelu
Siemens při prezentaci testování restauračního vozu pro ComfortJet ve Vídni tento týden potvrdil na dotaz deníku Zdopravy.cz, že počítá s dodáním první soupravy v prvním pololetí příštího roku. Podle Siemensu běží výroba podle schválených harmonogramů.
Aktuálně jsou vyrobeny hrubé stavby pro 40 vozů, v ostravském závodě Škoda Group, s kterým Siemens Mobility vlaky vyrábí, byla montážně dokončena první souprava a probíhá její statické oživování a zprovoznění. Dalších osm vozů je ve fázi konečné montáže a statického oživení. Pro konečnou montáž se připravuje dalších osm vozů. V Grazu (Štýrském Hradci) v závodě Siemens Mobility běží výroba podvozků. Ve výrobě jsou již první řídicí vozy, které představují nejsložitější článek celé netrakční jednotky. Montáž kabiny a řídicích systémů probíhá v mnichovském závodě Siemens Mobility, který se specializuje na výrobu lokomotiv a probíhá zde i produkce lokomotiv Vectron včetně těch, které si objednaly České dráhy.