České dráhy převzaly další dva Vectrony, příští rok rozšíří provoz do Polska
Státní dopravce má nyní k dispozici 35 lokomotiv Siemens Vectron. Do konce roku se tento počet rozšíří na 39 strojů.
České dráhy převzaly od leasingové společnosti RSL další dvě lokomotivy Siemens Vectron (193.576, 193.577). Do konce roku zajistí firma RSL pro České dráhy ještě čtyři další lokomotivy stejného typu a v roce 2024 to bude dalších 22 lokomotiv Siemens Vectron.
Dopravce má nyní k dispozici 35 lokomotiv Siemens Vectron. Do konce roku se tento počet rozšíří na 39 strojů. Leasingová společnost RSL zajistí do konce roku 2024 pro České dráhy celkem 50 lokomotiv. Zároveň mají České dráhy u společnosti Siemens Mobility objednáno dalších 50 lokomotiv Siemens Vectron pro rychlost 230 km/h. Ty budou připraveny pro provoz v Česku, na Slovensku, v Maďarsku, Rakousku, Polsku, Německu a Dánsku. Budou dopravovat také nové expresní soupravy ComfortJet.
„V jízdním řádu 2024 nasadí České dráhy lokomotivy Siemens Vectron na současné výkony a rozšíří se jejich provoz také na spojích do Polska, kde budou dopravovat více spojů do Varšavy včetně vozby vlaku Báthory z Budapešti do Varšavy, na Slovensko nově zamíří do Žiliny a obslouží také více vlaků mezi Prahou a Bohumínem,“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Nadále budou Vectrony dopravovat spoje Berliner z Prahy do Německa, Metropolitan z Prahy do Budapešti, Západní expres z Prahy do Chebu a z Chebu do Ústí nad Labem pak vlaky Krušnohor. Tradičním výkonem Vectronů jsou již spoje Slovácký expres mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Od začátku jízdního řádu 2024 ujedou lokomotivy Siemens Vectron ve službách Českých drah každý den více než 32 000 kilometrů na tratích v Česku, Německu, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku.
Lokomotivy Siemens Vectron jsou vícesystémové (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) stroje vybavené mimo jiné zabezpečovacím systémem ETCS. Maximální rychlost aktuálně dodávaných lokomotiv je 200 km/h.