Obrazem: „Myší díra“ pod novou D3 překvapila dopravce, už má ohnutou značku
ŘSD také argumentuje niveletou dálnice, která musí o kus dál klesnout do tunelu Pohůrka.
Problematická stavba dálnice D3 v úseku Úsilné – Hodějovice (jinak též obchvat Českých Budějovic) má vedle tunelu Pohůrka další skloňované téma. Je jím podjezd pod dálnicí na silnici III/0341 mezi Hlinskem a Dubičným. Jak nedávno uvedla Česká televize, autobusové a nákladní dopravce i obce zaskočila podjezdná výška tři metry. Vyšší vozidla musejí jezdit delší objízdnou trasou.
„Bohužel pravidelná veřejná linková autobusová doprava se pod tento podjezd právě kvůli výšce tři metry nedostane,“ řekl televizi ředitel dopravního organizátora JIKORD Jiří Kafka. „Překvapení jsme byli, ale to s dálnicí D3 jsme těch překvapení zažili už mnoho,“ doplnila místostarostka Dubičného Veronika Humlerová (nestr.).
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ale nízký prostor pod dálnicí hájí. V původních plánech se totiž podle něj vůbec nepočítalo se zachováním automobilové dopravy, v místě měl vzniknout pouze podjezd pro cyklisty a podchod pro pěší. Plány se nakonec změnily ve prospěch automobilů, ale pouze osobních.
„Podjezdná výška dálničního mostu byla projektantem stavby stanovena na tři metry na základě požadavku města Rudolfova,“ doplnil mluvčí ŘSD Adam Koloušek. Pod Rudolfov patří zmíněná osada Hlinsko, která se díky nízkému podjezdu zbavila nákladní dopravy. ŘSD také argumentuje niveletou dálnice, která musí o kus dál klesnout do tunelu Pohůrka.
„V současné době probíhá výstavba nové spojovací komunikace, která kopíruje trasu dálnice. Doprava s výškou nad tři metry a vahou nad 3,5 tuny pak bude odvedena právě na tuto komunikaci,“ doplnil Koloušek. Nová komunikace povede od Rudolfovské ulice, která naopak vede nad dálnicí.
Značku zakazující vjezd pod dálnici vozidlům nad tři metry už se nicméně podařilo některému neukázněnému řidiči ohnout.
Dálniční ochvat Českých Budějovic by se měl otevřít před koncem roku 2024. Stane se tak s více než dvouletým zpožděním, které způsobila především nutnost přeprojektovat zhruba kilometrový údolní tunel Pohůrka.