LOT představil novou strategii a ukázal, jak budou vypadat modernizované Dreamlinery

Nová kabina v Dreamlinerech LOT Polish Airlines. Zdroj: RECARONová kabina v Dreamlinerech LOT Polish Airlines. Zdroj: RECARO

Do pěti let chce létat polský dopravce se skoro 110 letadly, nyní jich má 75.

Polská letecká společnost LOT prezentovala novou strategii do roku 2028. Zatímco ještě nedávno byla firma na pokraji bankrotu, dnes přepraví ročně téměř 10 milionů cestujících. Číslo má v následující době dále růst, strategie národního dopravce počítá se zvýšením počtu pasažérů o přibližně 70 %, což by znamenalo téměř 17 milionů přepravených cestujících v roce 2028.

Aby aerolinky takovou masu lidí zvládly, počítají s dalším rozvojem své flotily. Ta se má během příštích let rozrůst o celých 50 % na skoro 110 letadel. Navzdory dlouho trvajícím spekulacím však o výběru výrobce dosud rozhodnuto nebylo.

Nyní provozuje LOT 75 strojů. Průměrná velikost jeho letounů se má zvýšit asi o 30 %. Jako potenciální dodavatelé byl zmíněni jak Airbus, tak Embraer. Spekuluje se například o letounech A220 či Embraer E-Jet E2. Během konference se letecká společnost pochlubila rovněž akvizicí dvou dalších Boeingů 737 MAX. K flotile se mají připojit v polovině příštího roku.

Fyzicky oddělená sedadla v Business třídě s vlastním přístupem do uličky

Kvalitu svých služeb hodlá dopravce zlepšit například pomocí zavedení bezdrátového připojení k internetu na palubě či výměnou interiérů dálkových letadel. Nová budou sedadla ve všech třech třídách, dodá je firma Recaro. Business třída v Dreamlinerech získá uspořádání 1-2-1, každé místo tak bude mít vlastní dveře do uličky. První exempláře by mohly být hotovy v roce 2026.

Nová kabina v Dreamlinerech LOT Polish Airlines.
Zdroj: RECARONová kabina v Dreamlinerech LOT Polish Airlines.
Zdroj: RECARONová kabina v Dreamlinerech LOT Polish Airlines.
Zdroj: RECARO

Zvýšit má LOT rovněž počet pravidělně obsluhovaných destinací. Přibude jich téměř 20, a to jak těch středně vzdálených, tak dálkových. Lety do USA tvoří zhruba 30 % tržeb polského dopravce, k potenciálně zvažovaným destinacím tak patří Montreal, Boston, Washington či San Francisco. V již obsluhovaném Chicagu spustí aerolinka svůj vlastní salonek.

V jihovýchodní Asii LOT zvažuje otevření linek do Kolomba, Bangkoku, Singapuru Ho či Minova města nebo Hanoje. Na Dálném východě Asie pak do Busanu, Kantonu, Osaky či Šanghaje. Svou přítomnost má LOT posílit také v Evropě, na Blízkém východě a ve Střední Asii, přičemž v budoucnu bude řešit dopravu mezi Polskem a Ukrajinou.

LOT Polish Airlines zajišťují denně několik letů mezi Varšavou a Prahou, létají rovněž pravidelně do Ostravy a provozují i charterové lety z Ruzyně pro cestovní kancelář Čedok. Jejich rozvoji má v následujících letech výrazně pomoct nové megaletiště Solidarita.

Tagy LO LOT LOT Polish Airlines Polsko Recaro
33 komentářů