Berlín – Mnichov každých 30 minut. DB díky novým vlakům posílí hlavní trasy o čtvrtinu
Sklízíme plody naší flotilové strategie posledních let, uvedl k masivní expanzi německý dopravce.
Deutsche Bahn (DB) chystají v rámci nového jízdního řádu od 10. prosince největší expanzi dálkových spojů za posledních 20 let. Německý národní dopravce oznámil, že díky dodávkám nových souprav nabídne na klíčových linkách až o čtvrtinu více míst.
„Sklízíme plody naší flotilové strategie posledních let. Bylo správné, že jsme i během pandemie pokračovali v rozšiřování vozového parku dálkové dopravy,“ uvedl člen představenstva DB pro dálkovou osobní dopravu Michael Peterson.
Vyzdvihl zejména nový 30minutový takt u vlaků z Berlína do Mnichova či Hannoveru. Čtvrtinový nárůst sedačkové kapacity se týká právě bavorské metropole a také Porýní či Porúří.
Rychlovlaky ICE Sprinter budou z Berlína do Mnichova během dne jezdit téměř každou hodinu, celkem půjde o 14 spojů v každém směru. Cestu urazí bez zastavení za necelé čtyři hodiny. V hodinovém taktu je pak doplní vlaky přes Lipsko a Halle.
Z jednoho na pět dálkových spojů denně posílí také trasa z Norimberku přes Jenu do Lipska. Oproti expresům pojedou rychlovlaky o 30 minut rychleji.
Mezi další změny patří zrychlení řady spojů, o 30 minut rychleji dorazí například vlaky z Berlína do Amsterdamu. DB totiž nově nasadí vícesystémové lokomotivy a nebude tak již nutné přepřahat na hranicích.
Nový design ve vlacích i nádražích
DB posílí i noční vlaky. Nový NightJet z Berlína do Paříže a Bruselu bude jezdit třikrát týdně, od příštího podzimu pak dokonce denně.
Sedačková kapacita se výrazně navýší také ve vlacích mezi Berlínem a Severním Porýním-Vestfálskem. Na lince ICE Berlín – Wuppertal – Kolín nad Rýnem již nebude nutné rozdělování a spojování vlaků ve vestfálském Hammu, takže se spoje zrychlí až o deset minut.
Vlaky ICE přes Dortmund a Düsseldorf budou jezdit každé dvě hodiny s dvojnásobnou kapacitou.
Rychlovlaky ICE 4 nově zamíří i na přeshraniční spoje do Rakouska, kde nahradí současné soupravy Intercity. Na linky mezi Severním Porýním-Vestfálskem, Frankfurtem, Stuttgartem a Mnichovem pak vyjedou nové vlaky ICE 3neo s redesignovaným interiérem. Po schválení pro mezinárodní provoz pak zamíří i do Amsterdamu a Bruselu.
DB oznámily také výrazné investice do svých prodejních center na největších nádražích. V 25 hlavních stanicích investují 60 milionů eur. Přepážky i salonky budou mít jednotný design jako nově nasazované rychlovlaky.
Rekonstrukce finišuje v Düsseldorfu, Norimberku a Göttingenu. Příští rok se otevřou nová centra v Berlíně, Mannheimu, Kolíně nad Rýnem a Hamburku.