V Mnichově dokončili první řídicí vůz pro soupravy ComfortJet
První soupravy ComfortJet svezou cestující v průběhu první poloviny příštího roku.
V mnichovském závodě společnosti Siemens byl aktuálně dokončen první řídicí vůz pro netrakční jednotku ComfortJet. Oznámily to České dráhy, které objednaly celkem 20 devítivozových ComfortJetů, a to včetně lokomotiv Siemens Vectron a řídicích vozů, kde je 1. třída.
„První soupravy ComfortJet svezou cestující v průběhu první poloviny příštího roku. V současnosti již probíhají potřebné testy nutné pro schválení provozu,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Kariéra ComfortJetů ve službách Českých drah začne postupně a skromně. Bez jídelního a řídicího vozu se počítá s jejich nasazením na relace Praha – Ostrava a Bohumín – Praha – Františkovy Lázně.
Všech 20 jednotek v kompletní sestavě má být dodáno do konce roku 2026. V cílovém stavu se předpokládá jejich nasazení na linky Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň, Praha – Brno – Vídeň – Štýrský Hradec – Villach a Praha – Brno – Bratislava – Budapešť.
Soupravy vznikají v konsorciu Siemens Mobility – Škoda Group. Skříně pro řídicí vozy vznikají ve vídeňském závodu společnosti Siemens a jejich finální dokončení probíhá v závodě v Mnichově Allachu. Tam vznikají také lokomotivy Siemens Vectron. Kontrakt z roku 2021 má hodnotu 12,5 miliardy korun.
V hotové verzi budou netrakční jednotky 239 metrů dlouhé. Nabídnou místo pro 555 cestujících, z toho 99 v 1. třídě (tam budou mít cestující k dispozici mimo jiné bezdrátové nabíječky). Jednotky budou tlakotěsné s velkoprostorovými oddíly, uspořádání bude zčásti letecké a zčásti tváří v tvář.
České dráhy počítají s tím, že díky nasazení ComfortJetů se uvolní „desítky moderních vozů ze spojů Berliner a Metropolitan pro ostatní výkony včetně vnitrostátních spojů“.