Středočeská D3: Silničáři vypsali tendr na průzkum k tunelu Kamenná Vrata
Poslední termín pro podání nabídek je 22. prosinec. Předpokládaná cena činí 408 milionů korun.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) učinilo další krůček ve zdlouhavé přípravě středočeské části dálnice D3. Aktuálně vypsalo tendr na podrobný geotechnický průzkum v místě budoucího tunelu Kamenná Vrata. Průzkum přitom nezačne letos, jak slibovalo ŘSD začátkem roku, poslední termín pro podání nabídek je 22. prosinec. Předpokládaná cena činí 408 milionů korun.
Ražený tunel Kamenná Vrata o délce 1690 metrů leží v plánech na úseku Praha – Jílové a bude patřit k nejnáročnějším stavebním objektům středočeské D3. Součástí zakázky na průzkum je především ražba průzkumné štoly o délce 1617 metrů.
Podobné tendry na průzkumy chystá ŘSD také pro most Sázava (787 m) a tunel Luka (1843 m), které leží na vedlejším 4,5 kilometru dlouhém úseku Jílové – Hostěradice.
Podrobný geotechnický průzkum už ŘSD na některých úsecích středočeské D3 provádí. Cílem průzkumů je shromáždit údaje o geologických a hydrogeologických poměrech zkoumaného území, vlastnostech dotčených zemin a hornin, které budou tvořit podloží budoucích stavebních prvků. Výsledky poslouží pro zpracování dokumentace pro stavební povolení.
Středočeská část dálnice D3 bude po svém dokončení měřit 58,5 kilometru. Aktuálně běží územní řízení, které ministerstvo dopravy kvůli možné podjatosti na jaře přesunulo ze Středočeského kraje na pražský magistrát a stavební úřad Libereckého kraje.
Dálnice se napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic dále na Heřmaničky. Na Benešov ji napojí šestikilometrová Václavická spojka. Součástí stavby bude mimo jiné deset mimoúrovňových křižovatek, sedm tunelů o celkové délce sedm kilometrů či most přes řeku Sázavu.
Podle letáků ŘSD se má stavět v letech 2026 až 2029.