Obrazem: Na nové tramvajové trati z Holyně do Slivence už jsou v celé délce koleje
Nově budovaná trať je dlouhá zhruba 500 metrů, zakončena je smyčkou o celkové délce přibližně 600 metrů.
Budování tramvajové trati do Slivence pokročilo. V celé délce stavby od provizorní konečné zastávky Holyně ke smyčce Slivenec už jsou položeny koleje. Hotovo má být koncem října, oznámil pražský dopravní podnik (DPP).
„Aktuálně podbíjíme koleje a výhybky, svařujeme kolejnice, provádíme terénní úpravy, zřizujeme drenážní žebra ve svahu, stavíme sociální zařízení ve smyčce Slivenec a pracujeme na výstroji sloupů trolejového vedení,“ uvedl DPP.
Nově budovaná trať je dlouhá zhruba 500 metrů, zakončena je smyčkou o celkové délce přibližně 600 metrů. Jde o druhou etapu prodloužení trati ze Sídliště Barrandov do Slivence. S první etapou, kterou je kilometrový úsek ze smyčky Sídliště Barrandov do Holyně, začal DPP v červnu 2021. Tento úsek byl zprovozněn v dubnu 2022, zakončen je provizorně úvratí.
Za úvratí pokračuje tramvajová trať (aktuálně ve výstavbě) směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stáčí k ulici U Náhonu, kterou kříží, dále pokračuje západním směrem podél ulice K Barrandovu a po zhruba 250 metrech bude ukončena smyčkou. Trať vzniká současně s developerskými projekty v oblasti.
Vítězem soutěže na zbudování úseku trati ze zastávky Holyně do Slivence se stala společnost Strabag Rail s cenou 233 milionů korun. Je to o téměř 136 milionů korun méně (-37 %), než byla cena podle projektu.