Strojvedoucí Arrivy už jezdí s kolegy z Českých drah na Panterech. Běží jednání o prodeji jednotek
Půjde o první případ předání vozidel nastupujícímu dopravci v rámci tuzemské závazkové dopravy na železnici.
Společnost Arriva se připravuje na okamžik, kdy začne vůbec poprvé v tuzemsku provozovat elektrické jednotky. Stane se tak 10. prosince, kdy převezme od Českých drah linku P1 Horažďovice předměstí – Plzeň – Pňovany. Aktuálně probíhá výcvik strojvedoucích a jednání o způsobu předání/převzetí RegioPanterů mezi oběma dopravci. Strojvedoucí Arrivy zatím jezdí na stanovištích panterů s kolegy z Českých drah v rámci tzv. pasivního výcviku, který je součástí přípravy.
„Nábor zaměstnanců i zácvik strojvedoucích běží na plné obrátky. Aktuálně probíhá zaškolování našich strojvedoucích na řadu 650 přímo v jednotkách a ve spolupráci s Českými drahami s cílem, aby měli znalost místních podmínek, infrastruktury i vozidel,“ uvedl mluvčí Arrivy Jan Holub. Podle něj běží i náborová kampaň, v rámci které firma hledá nové zaměstnance.
Arriva dříve uváděla, že chce přijmout dvacítku strojvedoucích, dvacítku průvodčích a také dozorčí, komandující a pokladní. „U strojvedoucích počítáme i s využitím těch, kteří u nás už teď pracují,“ doplnil Holub. Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský potvrdil, že státní dopravce poskytuje Arrivě na základě objednávky „příslušnou součinnost a servis při výcviku personálu“.
Změna dopravce na lince P1 přinese i další tuzemský precedens. Dopravci se musejí domluvit na předání vozidel, tedy RegioPanterů, která pořídily České dráhy s pomocí dotací. Půjde o první případ předání vozidel nastupujícímu dopravci v rámci tuzemské závazkové dopravy na železnici. Dopravci nyní o transakci vedou jednání.
„Jednání probíhají v duchu technickém, právní i provozním. Cílem obou stran je bezproblémový převod vozidel k zahájení GVD,“ řekl Šťáhlavský. Arriva koupí od Českých drah devět jednotek RegioPanter, které dnes na lince jezdí.
Společnost Arriva vlaky podepsala smlouvu s Plzeňským krajem na provoz elektrických jednotek na lince P1 letos v květnu, když v soutěži Plzeňského kraje nabídla nejnižší cenu. Smlouva je na 15 let. Arriva bude provozovat také pokladny: Blovice, Nepomuk, Plzeň Jižní předměstí, Plzeň hlavní nádraží a Starý Plzenec.