14 kilometrů včetně tunelu v rovině. ŘSD vybralo projektanty severní tangenty kolem Hradce Králové
Tangenta má vyvést tranzitní dopravu z krajského města.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročilo s přípravou další velké silniční stavby u Hradce Králové. Vybralo projektanty takzvané severní tangenty, která má odvést dopravu na silnici I/11 mimo krajské město. ŘSD již na stavbu získalo souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu na okolí (EIA).
Zakázku za 44 milionů korun bez DPH získala společnost Valbek, jak vyplývá z registru smluv. Pro ŘSD připraví dokumentaci pro stavební povolení, záměr projektu v minulosti zpracoval Sudop Praha.
Trasa vede od nově navržené okružní křižovatky ulic Náchodská a Kotrčova na severozápadním okraji Hradce (kousek odsud na jih bude odstraněn úrovňový přejezd v Plotištích) po severním okraji krajského města, prochází areálem letiště a mezi průmyslovou oblastí na Slezském Předměstí a obcemi Piletice a Slatina. Na jižním okraji lesa Dehetník se přimyká k železniční trati Velký Osek – Choceň a pokračuje až k Třebechovicím, kde se po překonání železniční tratě napojuje na stávající I/11.
ŘSD muselo kvůli vlivu stavby na životní prostředí projekt mírně změnit. V některých úsecích se trasa posunula o desítky metrů, všechny křižovatky budou mimoúrovňové. V rovině vznikne i půlkilometrový tunel u letiště.
Důvodem pro zahloubení a zakrytí části nové silnice je blízké letiště a snaha nenarušit jeho ochranné pásmo. „Požadavek na zakrytí trasy do hloubeného tunelu vzešel z projednání s dotčenými orgány a provozovatelem letiště,“ píše se v dokumentaci EIA. Tunel bude hloubený a bude muset být vybaven čerpadly vody. V trase už probíhá předběžný geotechnický průzkum.
Předpokládaný termín zahájení stavby je rok 2029, odhadované náklady jsou 3,2 miliardy korun. Detailně je stavba popsána v informačním letáku.