14 kilometrů včetně tunelu v rovině. ŘSD vybralo projektanty severní tangenty kolem Hradce Králové

Tangenta bude začínat z východní strany v Třebechovicích pod Orebem. Foto: ŘSDTangenta bude začínat z východní strany v Třebechovicích pod Orebem. Foto: ŘSD

Tangenta má vyvést tranzitní dopravu z krajského města.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JakJa

Připojení na D11 je nutné, bývalá křižovatka smrti další dopravu nepojme.

Vojta_7

Kdysi jsem jel párkrát z Prahy do Vamberka a bylo to docela peklo…
Když se podívám na Prahu, tak by měla mít x podobných výpadovek- min. směrem na Neratovice-Mělník, Kostelec, Brandýs, Kolín, Říčany, II/603 i jižní, východní, severní a západní tangentu v podobě II/101. U kdejaké vesnice jsou nové silnice a MÚK, tady to mnohde vypadá jako po ww2.

Pavel

Za 6 let se možná začne stavět…. Strašná doba, takže hotovo bude možná za 10 let. To bude úplně jiná doba. Za pět let když to bude hotové bude stejně skoro pozdě.

Lukáš Kníže

Přesně tak. V tu dobu už bude silnice s pruhy 1+1 už málo.

Oldřich

To je malo uz nyni… Kdo a jak to planuje? A urcite by nebylo od veci mit primy sjezd z D11 na tuto komunikaci…

Frantisek

A kolik je dost? Někdo má pořád málo… Kapacita by měla přibýt v této oblasti raději na železnici, která je tu přece především pro silné přepravní proudy, jak je pořád rádo zdůrazňováno. A skutek se kamsi poděl. Místo toho východně Hradce dlouhý lán obludných hal pro osobní i nákladní auta. Ani město, ani volná krajina. Neurčitá, nehostinná směs.

Kebab

Kapacita na železnici přibude se zdvojkolejněním trati.

Petr Šimral

S ponecháním úrovňového HK zrovna moc nepřibude…
Notabene se základními směry Pardubice – Jaroměř a Poděbrady – Týniště…

Os5600

Severní železniční obchvat není možné postavit. Protože se všude plete zástavba a bourat celé čtvrtě vám nikdo nepovolí. Druhou možností je jižní železniční obchvat, jenže takovou akci prakticky znemožňuje PP Orlice. Takže přesto je jižní železniční obchvat proveditelný, začínat by ovšem musel v Dobřenicích a pak se připojit na trať u Borohrádku. Třetí možností je podzemní železniční tunel pod Hradcem. Začínal by v Praskačce a na povrch by vystoupil někde na Slezském předměstí.

David

Jj, vlak co staví někde v katastru obce hrůzně pomůže teď co bydlí 1.5km a více od nádraží (většina). Cesta do Hradce musi být vždy celodenní výlet a nic jiného by si lidi kolem tratě na ten den plánovat neměli!

Kleist

Ale no ták ŘSD? Co třeba to napojit na dálnici nebylo by to náhodou lepší?

Jaroslav Černý

Když tedy napojení na D11, nebylo by jednodušší protáhnout chystaný obchvat Rokytna z D35 skrz lesy někam k Petrovicím?

Jiří Kocurek

To by měla sesbírat vypřeložkovaná I/36, přinejmenším směr na Prahu po D11. S obchvatem Borohrádku a Holic to bude fajn spojka.

Lukáš Kníže

Tolik potřebná silnice. Jak pro Hradec, kterému se neskutečně uleví od příšerného zatížení silniční dopravou, tak pro celou ČR, protože se zefektivní spojení s průmyslovými městy Kvasiny, Vamberk apod.

Frantisek

Ono „příšerné zatížení“ se akorát přesune jinam. To není řešení, to je nouze.

Kebab

Přesune se na infrastrukturu, která je na něj stavěná. To je dobré řešení.

Ing. Vladimír Bílý

Podle intenzit dopravy by tomu 2+2 slušelo možná až do Vamberka.

Kebab

Jednoznačně.

Oldřich

Alespon min. do Tyniste nad Orlicí, lepe do Kostelce n. O.

panda

Zase tunel na rovině? Něco podobného vymysleli u Českých Budějovic a pak z toho měli těžké spaní…

Jiří Kocurek

Přečíst celý článek. Já vím, je to dlouhé, ale představete si, že někteří čtou desítky stránek, než vydají rozhodnutí.

Jirka

Je to tam zmíněno, ale dosti stručně. Jasně, že pro letiště je lepší zahloubená silnice v ose dráhy. Ale je toto řešení jediné možné, víme-li, že tam bude asi vysoko spodní voda? Proto ta čerpadla. Bylo by možné zakrytí nějakou střechou, nebo valem? Nebo nezakrýt vůbec?
Dálnice okolo ruzynského letiště také nejsou zakryté.

Jiří Kocurek

Nevedou ale tak blízko prahu ranveje. Zakrytí by mělo unést běžné letadlo, jaké tam přistává, když by se mu nepodařilo a vyjel z ranveje do trávy. Takže tím zakrytím dojdeme ke hloubenému tunelu.
Čerpadla budou potřeba když naprší a voda steče po silnici dolů. Podélný nebo aspoň příčný řez by to chtělo.

MartinS.

Na D6 je mezi exity Hostivice a Jeneč vybetonovaný úsek, který předpokládá zakrytí při výstavbě paralelní dráhy.

Roman osobně

přejezd v Plotišti – víc by se mi líbilo napsat přejezd v Plotištích

PetrN

Už jsem viděl tento podnět vícekrát v diskuzi, zřejmě u článku k useku Sadová-Plotiště, jen jste si možná nevšiml:)

Otrokovják
Jarda

Nějaký autoritativní zdroj je lidem z Plotišť jedno. Oni bydlí v Plotištích a TA Plotiště nebo dokonce TO Plotiště jim rve uši. Vždycky TY Plotiště. (Stejně jako TY Předměřice, Lochenice, Sendražice, Smiřice)

zyx

Jenže jako autoritativní se to nestalo jen tak. Pravděpodobně ČÚZK skrze nějaký svůj podřízený úřad zaslal papír, kde byl nejaky navržený stav a u vás na městě to primator (nebo někdo s oprávněním) podepsal a ani u toho nepřemýšlel nebo se ani nezeptal. Tedy svůj hněv směřuje na město, a to buď ve formě dotazu proč to podepsali, a ať to změní (místní názvosloví je v kompetenci samosprávy) a/nebo to projevte ve volbách.

Bohužel věc se má tak, že pan Sůra opravdu by měl držet tvar který je úředně veden.

Gerstjan

Já bych byl v klidu. IMO se v okolí HK používají obě formy, obdobně je tomu u Cerekvice (Cerekvic).

Mnohdy na množném čísle urputně lpí exoti, kteří z HK jedou „dolů do Hořic“, i když je to do kopce a ještě na sever.

Jan

Cítím za obzorem další NIMBY festival…

mic

Úmysl kvituji s povděkem.
Vidím jen dvě vady:
1, Nenapojení na dálnici.
2, Když už se řeší dopravní koridor kolem Hradce, mohlo by se (alespoň podle mého názoru) pamatovat na souběh se železnicí a plánovat do jedním vrzem. Neboť víme, co se chystá, ale nevíme, jak bude železniční Hradec řešen. A takový severozápadní železniční obchvat by mohl být vhodným řešením problému.

Jirka Z

Přesně napsáno. Pokud to správa železnic myslí s nákladním koridorem VOCHOC vážně, bude nějaký obchvat HK pro nákladní dopravu potřeba, postavit ho kolem tohoto obchvatu a D11 by mohlo být řešení. Jinak hrozí, že se z HK a především z hlavního nádraží stane úzké místo.
Navíc tranzitní nákladní dopravu, včetně té po železnici, je určitě dobře dostat pokud možno co nejdál od centra města. Na hlavním nádraží je třeba především dostatečná kapacita pro osobní vlaky včetně případné budoucí VRT.

Jiří Kocurek

A je alespoň něco, podle čeho by se ten severozápadní obchvat železniční dal uchopit? Pokud se má pro něj stavět most, tak musí být jasné kudy povede +- 1 metr.

Bram

Nenapojení na D11 vyloženě bije do očí. A jsem rád, že nejsem sám, kdo to tak vidí. Železniční obchvat Hradce Králové by také měl být na pořadu dne, ale není…

PetrN

Jo je to absolutně nepochopitelné, ale bohužel… Původní řešení MUK Plotiště (trojlístek plus polopřímá rampa ve smeru D35 Sedlice>Jičín s kolektory) umožňovala výhledově napojení přímo na D11 právě přes ty kolektory. Překopané bártovo úsporné řešení s kruháčem a bez kolektorů tangentu napojit neumožňuje…

Kebab

Jj, další “úsporná” varianta. Kolik desítek miliard se ještě vyhodí z okna, než i systému dojde, že levná věc je drahá?

Panoramix

Na druhou stranu je tam dobré napojení I/11 na exitu 95 s minimální zajížďkou. Stavět kvůli pár stům metrů zajížďky kilometrové kolektory, to je fakt trochu luxus. Alternativně by se mohl využít „soukromý“ sjezd na D11 asi o kilometr severněji. Tam by stačilo upravit a dodělat nájezdové rampy a připojovací pruhy. To by v celém tom projektu nemuselo znamenat žádné zásadní navýšení nákladů. Ale trasa už je jednou zpracována, takže mám dojem, že hýbat se s tím nebude ani náhodou.

PetrN

dobré napojení na Exitu 95? tím máte na mysli zprzněnou MUK Plotiště s okružní křižovatkou? Pod dobrým napojením si představuju trochu něco jiného u takto významného směru…

Milan alias Skeptik

Nešlo by to napojení udělat severněji, v místě kde D11 podchází silnici na Světí? Jsou tam sjezdy pro obraty vozidel údržby, plnohodnotná MÚK by se tam určitě vešla. Pokud by tedy nebyl problém s minimální vzdáleností od Plotiště.

Radim

To si aspoň tato tangenta/obchvat nezaslouží 2+2? Ach jo…

Jirka

Ten provoz tam nebude nějak extra velký….

Kebab

Provoz tam je a vždycky bude dost brutální. 1+1 je málo, ale aspoň že tam budou ty MÚK. V původní zcela na hlavu padlé variantě s kruháky by to ani nemuseli stavět.

David

Do 20k aut za den se dá v pohodě odbavit na 1+1 s MÚK a kruhovými objezdy na koncích. A víc jak 20k tak určitě nebude.

Radim

Zatím…

yxc

Bude tam tak 17-18k. Při napojení přímo na d11 severně od ČKD, by tam bylo i víc.
Pro takové intenzity se všude jinde staví 4 pruh. Pro srovnání na d6 a d7 dál od Prahy se staví dálniční 4 pruh i pro 10k vozidel.

J.K.

To je taky dobrý, za 45 nebo kolik milionů ŘSD vyprojektuje 14 km novostavby silnice, s tunelem.

SŽ za 79 milionů vyprojektuje novou vlečku na letiště Líně.

Das ist nich normal…

Jirka

Jedná se o projekt jen na rekonstrukci vlečky.

55p

Rozdíl je v tom, že ta silnice se určitě postaví.

Honza

Tak to ví všichni, že projekty na dráze jsou brutálně, násobně, předražené. A nikdo s tím nic nedělá. Bohužel.

Mysel

A to jeste porovnavate davno potrebnou silnici s nepotrebnou fantasmagorii, kde penize za projekt skonci v kanalu..