Bavoři zvažují obnovu provozu na regionální trati podél řeky Lech
Německo aktuálně zažívá vlnu obnovy provozu osobních vlaků na regionálních tratích.
Bavorský objednatel železniční dopravy BEG (Bayerische Eisenbahngesellschaft) dostal od zemské vlády za úkol prověřit možnosti obnovy pravidelných osobních vlaků na Fuchstalbahn mezi městy Landsberg am Lech a Schongau. Na třicetikilometrové trati podél řeky Lech skončil pravidelný osobní provoz v roce 1984.
BEG nyní vypracuje prognózu počtu cestujících, přičemž hranicí pro obnovení provozu je 1 000 cestujících denně jedním směrem. Cestu k analýze otevřela žádost obou okresů (Landsberg am Lech a Weilheim-Schongau), které o obnovení železničního spojení stojí.
„Budeme zkoumat, zda pro obnovení provozu existuje dostatečná poptávka. Použijeme postup, který pro reaktivaci tratí platí v celém Bavorsku. Očekávám, že výsledky budou k dispozici v létě 2024,“ uvedla jednatelka BEG Bärbel Fuchsová.
Přednostové obou okresů Thomas Eichinger a Andrea Jochner-Weissová přitom o potenciálu trati nepochybují. „Fuchstalbahn není důležitá pouze pro spojení mezi obcemi na trati, ale je zásadní i pro napojení souměstí Schongau/Peiting na dálkovou dopravu. Cestující získají výrazně lepší spojení do Kauferingu nebo Augsburgu,“ uvedla Jochner-Weissová.
Obnovení provozu na Fuchstalbahn by se obešlo bez zásadních investic do infrastruktury, neboť trať využívají nákladní vlaky, v rámci zvláštních jízd sem zajíždějí i osobní vlaky.
Německo aktuálně zažívá vlnu obnovy provozu osobních vlaků na regionálních tratích. Naposledy se k ní přihlásilo Severní Porýní-Vestfálsko. Děje se tak vesměs pod praporem snižování emisí skleníkových plynů a boje proti změně klimatu.