Výměna schodů uzavře na dlouhé měsíce východ z metra na Karlovo náměstí

Metro S na Karlově náměstí. Zatím jen iluze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMetro S na Karlově náměstí. Zatím jen iluze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní podnik hlavního města Prahy se po nedávném otevření vestibulu metra na náměstí Republiky vrhne na obnovu další stanice na

Dopravní podnik hlavního města Prahy se po nedávném otevření vestibulu metra na náměstí Republiky vrhne na obnovu další stanice na lince B. Na řadě je Karlovo náměstí, konkrétně jeho frekventovanější východní vestibul. Od úterý se vstup a výstup z této strany (od Karlova náměstí) na téměř 11 měsíců uzavře.

„Modernizace se týká zejména pohyblivých schodů, dále pak osvětlení služebních prostor, rozvaděčů, zásuvkových vývodů napájených z rozvaděčů osvětlení, sdělovacích zařízení a stavebních úprav. V rámci stavebních úprav se hlavně počítá se sanací průsaků, částečnou rekonstrukcí podhledů, obkladů stěn a dlažeb,“ uvedl investiční ředitel DPP Tomáš Kaas.

Cestující budou moci po dobu uzavírky využívat západní vestibul ve směru na Palackého náměstí. Funkce podchodu pod křižovatkou ulic Resslova – Ječná – Karlovo náměstí bude částečně zachována. Současně zde proběhne modernizace veřejných toalet v metru.

Práce zaačnou demontáži stávajících eskalátorů, ze kterých budou vytěženy náhradní díly. Po odstraněných starých pohyblivých schodů přijde na řadu sanace eskalátorového tunelu a příprava na montáž nových eskalátorů. „Tyto přípravné práce budou značně časově náročné kvůli technologickým pauzám, nezbytných pro zrání nových nosných betonových konstrukcí,“ doplnil Kaas.

Modernizaci provedou firm Hochtief a Brema, náklady mají být 225 milionů. Modernizace stanic metra v poslední době proběhla (nebo probíhá) na Andělu, Skalce, Palmovce, náměstí Republiky, Dejvické nebo Muzeu.

Změny v zastávkách autobusů
Pro linku č. 148 se zřizuje zastávka Palackého náměstí v ulici Na Moráni před křižovatkou s ulicí Dittrichova.

O stanici metra Karlovo náměstí
– stanice Karlovo náměstí byla otevřena v roce 1985
– jde o podzemní trojlodní raženou stanici
– založena je 40 metrů hluboko, délka včetně technologického zázemí činí 165 metrů
– v pracovních dnech projde stanicí průměrně 66 tis. cestujících, z toho dotčeným vestibulem Resslova 48 tis. cestujících

Plánovaná obnova stanic metra

Stanice Termín Náklady (v mil. Kč)
Opatov 2019 – 2020 230
Českomoravská 2019 – 2020 590
Jiřího z Poděbrad 2019 – 2020 980
Karlovo náměstí 2018 – 2019 225
Florenc (oprava stropní desky) 2020 – 2023 810

Pramen DPP

Tagy dpp Karlovo náměstí metro
7 komentářů