Do Tyrolska dorazila první jednotka Siemens Desiro ML, spojí Innsbruck a Kufstein
Stejně jako v sousedním Vorarlbersku budou v Tyrolsku jezdit Desira ML ve čtyřvozové verzi se 290 místy k sezení.
Rakouská spolková země Tyrolsko se dočkala první nové jednotky Siemens Desiro ML z 20 objednaných. Nyní bude následovat testovací provoz a školení personálu, od října pak budou první nové soupravy pod obchodní značkou Cityjet zajišťovat spojení jako S-Bahn mezi Innsbruckem a Kufsteinem. Postupně pak přibydou další relace, například Landeck – Innsbruck a Wörgl – Salcburk. Oznámily to Rakouské spolkové dráhy (ÖBB).
Stejně jako v sousedním Vorarlbersku budou v Tyrolsku jezdit Desira ML ve čtyřvozové verzi s délkou kolem 100 metrů a 290 místy k sezení. Design má upomínat na vysokohorský charakter Tyrolska. „Vlaky jsou zvnějšku ozdobeny červenými horami na bílém pozadí a podobné téma lze nalézt i na sedadlech,“ uvedl regionální manažer ÖBB pro Tyrolsko Werner Dilitz.
Podle zemského radního pro dopravu Reného Zumtobela zvýší nové soupravy kapacitu na stávajících linkách a pomohou zahustit jízdní řády. „Stále více lidí v Tyrolsku přechází na veřejnou dopravu a nové vlaky jsou důležitým krokem k tomu, abychom tuto poptávku i v budoucnu uspokojili,“ řekl Zumtobel.
ÖBB objednaly první jednotky Desiro ML v roce 2010, provozují je od roku 2015. Původně hodlaly pořídit 200 jednotek, v roce 2021 ale uzavřely objednávku na dodávku dalších vozidel. Aktuálně jich je objednáno 246, jezdí jich více než 200.
Siemens Rakouským spolkovým drahám dodává jednotky se třemi nebo čtyřmi vozy. Dopravce je nasazuje na výkony v regionální dopravě po celé zemi. Kapacita třívozové jednotky je 220 sedících cestujících, čtyřvozové 290. Maximální rychlost je 160 km/h.