Jihočeši zašli pro rady do Plzně. Návrh integrace dopravy pro ně zpracovává POVED
Jihočeský kraj je dnes z hlediska dopravní integrace zřejmě nejzaostalejší ze všech. POVED naopak přichází z kraje, jehož dopravní systém patří v tuzemsku k nejpokročilejším.
Jihočeši a návštěvníci Jihočeského kraje by se měli příští rok dočkat celokrajského integrovaného dopravního systému, který zahrne autobusy, vlaky a MHD. Na modelu jihočeské integrace přitom pracuje organizátor veřejné dopravy v Plzeňském kraji POVED. Vyplývá to ze smlouvy ve veřejném registru. POVED na jihu Čech získal zakázku s názvem „Návrh provozní integrace veřejné dopravy na území Jihočeského kraje jako základu pro vznik IDS“, smluvní cena je 1,073 milionu korun.
Jihočeský kraj je dnes z hlediska dopravní integrace zřejmě nejzaostalejší ze všech. POVED naopak přichází z kraje, jehož dopravní systém patří v tuzemsku k nejpokročilejším.
Integrovaný dopravní systém (IDS) v Jihočeském kraji funguje pouze na Českobudějovicku, jde zhruba o okruh do 20 kilometrů od krajského města. K ideálu má však daleko, chybí například jednorázové jízdenky nebo garantovaná návaznost dopravců v přestupních bodech.
Jihočeský organizátor JIKORD počítá s rozšířením IDS do celého kraje ve druhé polovině příštího roku. Zahrnutý má být od počátku celý kraj. Počáteční náklady na integraci jsou odhadovány v rozmezí 40 až 50 milionů korun. Kraj aktuálně uvažuje o 121 zónách, přičemž nejvíce (25) by jich mělo být na Jindřichohradecku.
Integrace bude mimo jiné obnášet úpravu jízdních řádů, odstranění desítky let starých souběhů některých linek a zavedení zónového tarifu. Vedle něj by měl zůstat zachován alespoň z počátku i tarif kilometrový.