Na lokálku z Rakovníka do Kralovic se má vrátit celoroční provoz
Provoz má zajistit Die Länderbahn CZ.
Na trať z Rakovníka do Kralovic by se po velkém omezení provozu měla opět vrátit pravidelná celoroční doprava. O víkendech by tu měly jezdit čtyři páry spojů. Dopravu má zajistit společnost Die Länderbahn CZ s motorovou jednotkou RegioSprinter. První návrh jízdního řádu je již na stránkách Správy železnic.
Na trati byl zastaven téměř veškerý provoz při škrtech v objednávce Středočeským krajem, letos jezdí v sezóně jen o víkendu Rakovnický rychlík z Prahy. Od prosincové změny grafikonu by mělo dojít hlavně z iniciativy obcí k výraznému rozšíření provozu.
V pondělí již proběhla na trati předváděcí jízda Die Länderbahn CZ. „Za značného zájmu cestující veřejnosti se jízdy zúčastnili i zástupci a starostové obcí Rakovnicka a Kralovicka, dále zástupci organizátorů dopravy z krajů Strředočeského, Plzeňského, Karlovarského i Ústeckého,“ informoval na facebookovém profilu trati předseda spolku Místní dráha Rakovník – Mladotice Václav Kopta.
Podle Tomáše Duroně z Die Länderbahn CZ zatím není finální dohoda s objednateli hotová. Předběžně se mají na provozu podílet kraje i obce. „Oběhově nám to vychází dobře, použijeme vozidla, která jezdí na linkách z Ústeckého do Středočeského kraje,“ řekl Duroň. Podle něj se řeší ještě návaznosti na další dopravu v Rakovníku i Kralovicích. První vlak by měl jet přímo z Jirkova přes Rakovník, poslední pak z Kralovic přes Rakovník do Loun. Ročně mají vlaky dopravce na této trati najet 24 tisíc kilometrů. Součástí plánů je i konec Rakovnického rychlíku KŽC Doprava.
Pravidelná doprava každý den na trati skončila v prosinci 2021. Linku S53 nahradily expresní a přímé autobusy linky 404, které spojily Prahu s Kralovicemi a mají garantovaný přestup na spoje v rámci Plzeňského kraje. Kraj uvedl, že zrušením provozu ušetřil šest milionů ročně.