Na zkušební okruh dorazil „kyslík“. CAF v Česku testuje desetivozovou jednotku pro Francii
Nové jednotky použijí SNCF na vlaky kategorie Intercités.
Španělský výrobce kolejových vozidel CAF přivezl do Česka novou elektrickou jednotku, která má v příštích letech změnit komfort dálkových linek kategorie Intercités ve Francii.
Na železničním zkušebním okruhu ve Velimi/Cerhenicích začíná s testy své jednotky Oxygen. Informoval o tom Výzkumný Ústav Železniční na svém twitterovém účtu.
Od podzimu 2025 mají tyto jednotky jezdit na tratích Paříž – Orléans – Limoges – Toulouse a Paříž – Clermont-Ferrand. Kromě nových vozidel dochází i k velké modernizaci těchto tratí, které mají cestování vlaky mimo vysokorychlostní koridory zrychlit.
Nové desetivozové jednotky nabídnou kapacitu 420 míst (317 míst ve 2. třídě a 103 v 1. třídě), tedy o 20 míst více než dosud, kdy na těchto spojích jezdí klasické soupravy lokomotiv a vozů typu Corail.
Dodávka 28 souprav má hodnotu 700 milionů eur. Součástí zakázky je opce na dalších 75 jednotek. Budou jezdit až 200 kilometrů v hodině, součástí každé bude místo pro deset jízdních kol. CAF vlaky vyrábí ve svém francouzském závodě v Bagnères-de-Bigorre a ve španělském Besainu. Slíbil současně, že ve Francii investuje do závodu dalších 30 milionů eur a přijme 250 lidí.