Obrazem: V Hloubětíně se po deseti měsících výstavby rýsuje nová tramvajová hala
Podle DPP jde o nejrozsáhlejší stavební zakázku v pražské tramvajové síti minimálně za uplynulých 30 let.
V pražském Hloubětíně se začínají rýsovat obrysy nové tramvajové haly, kterou pro Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) staví od loňského září sdružení firem VCES a Chládek a Tintěra, Pardubice. Smluvní cena je 1,354 miliardy Kč.
Nová tramvajová vozovna se v Praze staví po více než 70 letech a podle DPP jde o nejrozsáhlejší stavební zakázku v pražské tramvajové síti minimálně za uplynulých 30 let. Podnik se nyní na sociálních sítích pochlubil pokrokem na stavbě.
Výstavba haly je druhou etapou budování nové vozovny Hloubětín, jejíž původní remízovací hala musela být v roce 2019 odstřelena. Důvodem byly neopravitelné deformace střechy, která hrozila zborcením. Paradoxem je, že k zemi šla nejmladší pražská vozovna; byla zbudována na přelomu 40. a 50. let.
Nová hala bude mít dvě části – deponovací s kapacitou 61 článkových tramvají délky až 32 metrů (odpovídající typu 15T) a opravárenskou se šesti stanovišti s kapacitou až dvanáct vozidel. DPP ji vybaví technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají.
Rozdělením haly na dvě části (odstav a údržba) se podle DPP významně zmenší prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení. Část střechy haly bude osázena fotovoltaickými panely, které budou elektrickou energií zásobovat areál vozovny včetně klimatizace haly. Dešťovou vodu bude DPP sbírat a využívat na mytí tramvají.
DPP už má za sebou první etapu budování nové vozovny, když předloni v říjnu dokončil stavbu energocentra, jehož součástí je trafostanice, měnírna a rozvodna pro okolní tramvajové tratě a budoucí novou vozovnu. Stavba energocentra vyšla na 120 milionů korun.