ŘSD uzavřelo smlouvu na rozšíření D1 u Brna, práce začnou v srpnu
Jde o první úsek dlouho plánové stavby, která má postupně v šesti etapách zajistit rozšíření D1 na šest pruhů od Kývalky po Holubice.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po roce od vypsání tendru završilo výběr firem, které rozšíří dálnici D1 u Brna na šest pruhů. Aktuálně uzavřelo smlouvu se sdružením firem MI Roads a Doprastav, které přišlo s cenou 1,027 miliardy korun. Odhadovaná cena byla 1,3 miliardy. O zakázku usilovalo pět firem, všechny se vešly pod odhad. Tendr se protáhl kvůli velkému množství dotazů z řad uchazečů.
Smlouva se týká prvního úseku mezi křižovatkami D1 s výpadovkou na Znojmo a Mikulov (km 194) a s dálnicí D2 (km 196), jinak též úsek D1 01191.C Brno centrum – Brno jih. „Práce by měly začít začátkem srpna s dobou pro zprovoznění 560 dní od zahájení prací bez zimní technologické přestávky,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.
Jde o první úsek dlouho plánové stavby, která má postupně v šesti etapách zajistit rozšíření D1 na šest pruhů od Kývalky po Holubice, tedy od 182. k 210. kilometru. Na prvním úseku je vedle tranzitní dopravy i intenzivní doprava mezi Brnem a nejbližším okolím a lidé zde jezdí i k obchodním centrům na jihu města. Součástí stavby bude i nový most přes trať Brno – Břeclav, první stavba naopak nezahrnuje přestavbu křižovatek, které přijdou na řadu s navazujícími úseky.
Řidiči by měli jezdit ve dvou zúžených pruzích v každém směru, jako tomu bylo při velké modernizaci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem v minulých letech. I tak lze ale podle ŘSD očekávat obtíže minimálně v době největšího provozu. Podle sčítání dopravy z roku 2020 úsekem jezdí denně v průměru téměř 80 000 aut.
Podrobné informace o jednotlivých stavbách rozšíření dálnice D1 v úseku Kývalka – Holubice jsou k dispozici v informačních letácích ŘSD:
D1 01191.C Brno centrum – Brno jih
D1 01313 Připojení BPZ Černovická
MÚK Brno západ – MÚK Brno centrum
MÚK Brno východ – MÚK Holubice