Šest pruhů kolem Černého Mostu. ŘSD získalo po více než dvou letech razítko pro rozšíření Pražského okruhu
Rozšiřování vytíženého úseku má začít příští rok.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může dál pokročit s přípravou rozšíření Pražského okruhu kolem Černého Mostu. Stavební úřad pražského magistrátu vydal pro komplikovanou stavbu s rozpočtem přes 1,6 miliardy korun územní rozhodnutí. ŘSD chce začít se stavbou příští rok. Je důležitým krokem i pro další navazující úsek nazývaný jako SOKP 520 do Březiněvsi. Jde o celkem 2,7 kilometru dlouhý úsek.
O získání územního rozhodnutí informoval na Twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. „Je již zpracována dokumentace pro stavební povolení a běží majetkoprávní příprava,“ řekl Mátl. ŘSD podalo žádost o územní rozhodnutí v listopadu 2020, samotné řízení začalo loni.
Cílem je navýšení kapacity stávajícího úseku D0. Původní úsek od MÚK Chlumecká (D10) po MÚK Horní Počernice (D11) byl zprovozněn již v roce 1984. Navazující úsek MÚK Horní Počernice po MÚK Běchovice je pak v provozu od roku 1993. Denně tu projede přes 70 tisíc aut, po dokončení Pražského okruhu zde má jezdit až sto tisíc aut denně.
ŘSD už s rozšířením počítalo při rekonstrukci mostů přes Chlumeckou ulici, která skončila loni. V celém úseku bude provedeno rozšíření na šestipruhové uspořádání na úkor rezervy ve středním dělicím páse, která bude za tímto účelem využita. Rekonstrukcí projdou také dálniční mosty přes ulice Hartenberská a přes ulici Národních hrdinů. Na křižovatce s D11 MÚK Horní Počernice pak dojde k postavení kolektorového pásu o šířce osm metrů. Připojení a odpojení větví ve směru D11–Satalice a zpět a ve směru D11–Běchovice a zpět bude dvoupruhové.
Plán počítá také se stavbou protihlukových stěn o výšce 6 metrů. Na svazích komunikací bude umístěna zeleň, která bude snižovat prašnost v okolí komunikací.
Detailně je stavba popsána v informačním letáku.