Obrazem: Dráhy zprovoznily v Budějovicích novou myčku za 31 milionů

Nová myčka vlaků, České Budějovice. Autor: Josef Holek/České dráhyNová myčka vlaků, České Budějovice. Autor: Josef Holek/České dráhy

České dráhy po deseti měsících výstavby zprovoznily novou myčku kolejových vozidel v Českých Budějovicích. Mycí program jako první vyzkoušel motorový

České dráhy po deseti měsících výstavby zprovoznily novou myčku kolejových vozidel v Českých Budějovicích. Mycí program jako první vyzkoušel motorový vůz řady 842, který se chystá na sobotní přehlídku v rámci Národního dne železnice.

České dráhy si od nového umývače slibují zvýšení kultury cestování v regionu a na dálkových linkách vycházejících z Českých Budějovic. Celková investice činila 30,5 milionu korun, návratnost se odhaduje na šest let.

Nová myčka vlaků, České Budějovice.
Autor: Josef Holek/České dráhyNová myčka vlaků, České Budějovice.
Autor: Josef Holek/České dráhyMyčka vlaků, České Budějovice.
Autor: Josef Holek/České dráhyNová myčka vlaků, České Budějovice. Ilustrační foto.
Autor: Josef Holek/České dráhyNová myčka vlaků, České Budějovice. Ilustrační foto.
Autor: Josef Holek/České dráhy

„Myčka je schopna obsloužit až 20 vozidel za 24 hodin. Délka umývaného vozidla dosahuje až 30 metrů a umožňuje mytí samostatných vozidel i celých souprav,“ ředitel Oblastního centra údržby Západ Vladimír Janoušek.

Myčka umožňuje mytí bočnic a čela motorových vozů řad 810, 842, 854, motorových jednotek 814+914 Regionova, elektrických jednotek 650+651 RegioPanter, motorových lokomotiv řad 750, 754, elektrických lokomotiv řad 242, 362, 363 a Taurus. U ostatních skříňových železničních vozidel včetně osobních vozů umožňuje mytí bočnic.

Zařízení má podobu jednokolejné haly o délce 37 metrů a šířce 7,8 metru. Pro odvod znečištěné vody jsou v celé délce haly umístěny nerezové záchytné vany. Dešťová voda je ze střechy haly svedena do podzemní retenční nádrže pro využití při mycím procesu.

Technologie
Pojízdný mycí portál osazený bočními a střešními kartáči nabízí tři stupně mytí: ekologický, standardní a intenzivní. Mytí se provádí buď alkalickým, nebo kyselým mycím prostředkem, který se pravidelně střídá. Znečištěná voda je zachycována v podzemní sedimentační nádrži, odkud je čerpána do čistírny odpadních vod a po přečištění je shromažďována v retenční nádrži. Při mycím procesu je opětovně využívána recyklovaná voda, pouze finální oplach je prováděn čistou vodou z vodovodního řadu. Při poklesu venkovní teploty pod 3 °C dojde k automatickému odstavení technologie a odvodnění celého systému.

Tagy České Budějovice České dráhy myčka
17 komentářů