Invaze RegioSpiderů na českou železnici. České dráhy přivezly z Německa další motoráky
Stadler RS1 po Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), který bude jezdit u Českých drah. Foto. Robert Kubica

Cílový stav je 110 vozů Stadler RS1.
Čím ty vyřazené motoráky Němci nahrazují?
Podívej se zde, tam mají přehled jednotek, co provozují: https://www.neb.de/unternehmen/fahrzeuge/
Hnusy. Aspoň teda rekonstrukce pro vlaky v České Třebové. Malinkatý sedačky, malinkatej prostor na záchod, žádnej bezbariérovej jak bych to čekal v tomhle roce, sice to má zásuvky, usb, informační systém, ale zase je to hlučný až moc některý vozy, klimatizace neexistuje, což je až smutný když se to rekonstruuje teď a okýnka se dají otevřít úplně malinkatá a je jich tam pár. Míst je tam taky míň než v regionově
Sedačky za mě i v těch ojetinách v České třebové OK, ale problém za mě chybějící stoleček nad odpadkáčem u okna mezi každou čtyřkou sedadel. A opravdu přímo průser, že WC není tzv. bezbariérové, když vozidlo nízkopodlažností střední části je.
Je pravda, že na soustruh jezdí „liberecké“ RS do Ústí nad Labem? Tedy cca 100 km a 100 zpátky.
Jak často je to potřeba?
Nové DB také nabízí 23x bombardér talent – ideální alternativa k regio foxu
Také je ještě k dispozici 9x malý lint
Mohl byste popřípadě prosím poslat nějaký link, kde je toto k dispozici. Nemohu nikde najít? Děkuji 🙂
http://www.db-usedtrain.com/
A mají nakoupený software? Aby pak šly vlaky nastartovat.
Za mne jsou Stadlery RS1 lepší alternativa než regionovy či regiosprintery. Jiná věc bude, co budou objednatelé v krajích požadovat ve výběrových řízeních okolo roku 2030, zda nové jednotky či ojeté jednotky typu Stadler RS1 či Alstom Lint.
A co RS Zero? To je novější, ekologičtější a modernější než RS1🙂
A dražší
Právě, jako cestující z Varů mohu porovnávat muzejní 810, 814 a RS. Jako náhrada za 810 bez debat ano. Lepší než 814 to asi taky bude, ale jako náhrada mi to nedává smysl, z provozu musí v první řadě 810.
Kolik 810 tam jezdí?
Já jsem cestující, nepočítám je. Na tratích 141, 142, 144 je jich více,než by bylo odpovídající (tedy nula) jednadvacátému století a to přestože zde ČD opakovaně dostaly dlouhodobé smlouvy bez výběrového řízení s výmluvou, že potřebují jistotu na nákup nových souprav. Dokonce jsem 810 zažil i na opileckých spojích na dvojkolejné elektrifikované 140.
Tak schvalne, jak jsou stare tentokrate?🤣🤣🤣 rypuji kolem 20 let😁
Ty novější Regioshuttly byly vyrobeny hlavně pro Agilis a ČD, tak je jasné, že ostatní budou mít minimálně 18 let. A Agilis svoje Regioshuttly nebude prodávat, má je na linku RB95 Cheb-Aš 🙂
Liberec – Nové Město/ Černousy/ Bílý Potok/Harrachov/Josefův Důl
Kde v Libereckém kraji to má jezdit? Posílení na Frýdlant? Předpokládám že na zubačku to schválené nebude, jinak mě napadá jen Lomnice nad Popelkou a Jablonec nad Jizerou ale to pokud vím pokrývají depa mimo Liberecký kraj.
Liberec – Nové Město/ Černousy/ Bílý Potok/Harrachov/Josefův Důl
Do Lomnice již jezdí foxy co jsem slyšel
Dokázal by prosím někdo napsat, na kterých relacích už RegioSpidery aktuálně jezdí? Vím že jezdí na Liberecku, ale jinde si je moc nevybavuji.
Vysočina, Ústecký kraj s přesahem do libereckého a Šumava v podání GW Train
A opomenul jsem pardubický kraj.
Česká Třebová – Zábřeh/Lanškroun/Moravská Třebová.. myslím..
Choceň – V. Mýto – Litomyšl
Havlíčkův Brod – Humpolec
Dačice – Kostelec u Jihlavy, myslím..
Okolo Třebíče jsem jich pár zahlídl
Křižanov – Vel. Meziříčí – Studenec
na Liberecku, případně okolo Chebu (Františkovy Lázně)
v jižních Čechách a na Šumavě, např. Horažďovice – Klatovy u GW Train
I jinde na Vysočině – Havl. Brod – Světlá – Zruč nad Sázavou
Nevim co si o tom mám myslet. Ty motory RS1 v Pardubickém kraji jsou otřesné. Pro cestujícího: hlučný motory jak z venku tak zevnitř, vůz se pomalu po cestě rozpadá, narvaný až po střechu a hrozný vedro… A pro dílenský na depu: poruchovej krám, kterej se opravuje docela dost složitě. Vůz je za normálního provozu 2x dražší než 810/814. Což například ve Středočeském kraji znamená že tratě které se do teď sotva udržely s 810/809 skončí kvůli vysokým nákladům na provoz. Ale když se zaměříme na RS1 vyrobené u Stadleru v letech 2011 – 2013 přímo určené pro ČD už… Číst vice »
Jako rekonstrukce rekonstruované Regionovy? To nemyslíte vážně?
Na spoustu lokálek je to vozidlo naprosto adekvátní, a náklady na provoz snáze obhajitelné než u něčeho moderního.
Víte kolik mají Regionovy let?
Regionovy už zrušit, bylo by moc nákladný je rekonstruovat a byl by v tom bordel. Ale ty 841.2 jsou fakt otřesný, souhlasím.
tak snad si budou navzájem technicky co nejvíce podobné…..
Vypadá to že ty od Niederbarnimer Eisenbahn jsou velmi podobné těm, které jezdí v Libereckém kraji a na Vysočině. Takže to vypadá že dokonce v Libereckém kraji by ty 841, které mají být dodány mohly být vzhledově stejné 840.
Hlavně aby už ty vlaky konečně nejde opravdu jezdily, to už je asi 150 článek o tom a pořád jezdí 814 a 810. Na tratích Lovosice-Louny a Lobosice- Teplice už mají jezdit 3 roky a pořád nic.
Včera jsem v Lovosisích viděl spojenou Regionovu a RS1, takže tam už (napůl) jezdí. Podle času to byla linka U11.
Jak se to řídí? Dva strojvedoucí nebo na kabel nebo to jede jenom z kopce?
Tipnul bych Regionovu jako přívěšák, 840 ji utáhne.
Tak to jsi tipuj čísla do sportky.regina jako přívěsak ..to je zase blud.
lounské jsou na kabel ( jestli myslíte když jedou dvě RS1 spojené ) pokaždé je ale i na druhé strojvedoucí protože to často nefunguje.
Právě že s Regionovou. Na té U11 ( Č.Lípa-Lovosice-Louny ) není den aby minimálně za dva RS1 zaskakovala Regionova sem tam i 810. A to do lounského depa přišli na podzim 2021. Následné rekonstrukce ve Zvolenu se z mého pohledu nepovedly.
(Postoloprty -) Louny – Lovosice – Úštěk – Česká Lípa už jezdí pár let. Ano, občas tam zaskakuje 814, ale obecně jezdí.
Radejčíny – tam bych je v dohledné době nečekal. Ty vymlácené styky jim vyloženě nedělaly dobře a je spíš snaha je mít na tratích v lepším stavu.
Naopak objevit by se měly výhledově z Roudnice na Břízu obec, ale U11 je prioritní.
Na U21 z Roudnice do Břízy se už obevil, konkrétně 841.302 ale odjezdil 3 dny a začaly z něj odpadávat součásti…
O vymlácených stycích se mluví již delší dobu, také se mluvilo o technických opatřeních na podvozcích RS, aby tolik netrpěli…
RS jezdili pravidelně na Radejčín naposledy, když byla výluka na U11(sesuv u Žalhostic), kdy byla nižší turnusová potřeba. Ono to spíš vypadá, že jich je reálně nedostatek.
Nedostatek jich není, když má byt v Ústeckém kraji turnusivano 9 jednotek a je jich celkem 11 tak to znamená ze manko vysokou poruchovost
V Lounech jich je 13, ale provozních je sotva 6, a tedy nepokryji ani hlavní linku, na které mají jezdíte Česká Lípa- Postoloprty. Provozní potřeba pak je 11ks.
Původně se zamýšlelo že jak jedou mezi Ltm a Lovo spojené tak že jeden z Lovo pojede do Loun( Prt) a jeden právě do Teplic. No víme že to jen tak nebude.
Omlouvám se za off topic a za moji neznalost. Ví někdo, co jezdí na lince Děčín – Rumburk? Přijde mi to podstatně větší než RS1, ale nedokázal jsem to identifikovat. Kdysi tam jezdily žraloci a regíny, ale teď jsem viděl jen tyto stroje.
Kdyžtak vymínisujte, smažu se. Děkuji 🙂
Myslíte přes Náš Schandau? Tam už roky jezdí Německa desira. A na lince přes Čechy myslím už taky jezdí desira, co koupily ČD.
Tam jezdí Desira…
Přes Benešov, Kamenici a Jedlovou. Napadlo mě, že by to mohlo být desiro, ale přišlo mi to moc hranaté a jiné, než to DB, co stálo vedle a jelo právě přes Náš Schandau. Ale možná to dělala ta zelená barva vs.červená 🙂
Ty aurokorekty (Náš) nás jednou zabijou 🙂
Na to si dávejte pozor, ještě jednou napíšete Náš Schandau a Němci budou stát na hranicích, připraveni brátit vlast 😀
myslíte ty německé Turky, Syřany atd?
A přitom si to stačí jednoduše vypnout. Divím se, že jste to ještě neudělal.
Desiro od Siemensu
To by mělo být Desiro.
Na většinu takových otázek najdete odpověď tady https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_linek_v_z%C3%A1vazku_ve%C5%99ejn%C3%A9_slu%C5%BEby_v_%C4%8Cesku
Ahoj Alešku – prosim tě ten stroj se jmenuje Desiro, https://www.youtube.com/watch?v=lpkxC08cEgw provozuje ho ČD a má zelenej nátěr Dopravy Ústeckýho Kraje (Ale jinak je to stejná, z Německa vyřazená, ŽÍZNIVÁ, a problémová křapka jako je ten RegioSpider https://www.youtube.com/watch?v=J7rauAgJgaM nebo nebo třeba v Olomouckym kraji neskutečně poruchovej a cestujícíma nenáviděnej Stadler GTW https://www.youtube.com/watch?v=Zo3RC7WLCbc – prostě taky si dobrovolně domu nekoupíš 30 let starý auto ikdyž je za pár korun, protože más téměř 100% jistotu, že se to to každou chvíli někde v polích – slušně řečeno – kousne… To samý je u dr7ážních vozidel – ale b=yly levný…
Proč by GTW měl být cestujícími nenáviděnej? Si tady k nám na 292ku přijďte udělat anketu, komu se stýská po 810/814. A i ta spolehlivost už se citelně zlepšila.
Výborné, takže jedny ojetiny se nahrazují jinými ojetinami, které by už dnes jako nové ani neprošly typovým s uvalením. To je nemohli nakoupit hned jako nové? To nikomu nepřišlo z vedení ČD na rozum, že ty jejich originální, jedinečné a nejlepší Chcipaky 810 ,811 a všechny jejich odvozeniny nikdo nechce??!! Jak dlouho nám je ještě budou v Moravskoslezském kraji vnucovat?
tak ono není ojetina jako ojetina. Proti 814 je toto super vlak a na mnoho lokálek v ČR naprosto vhodné vozidlo… Do hutí by hlavně měly jít vše co má co společného s 810 a nejen to!
Já doufám, že se hutím zatím vyhnou, ale raději bych je viděl na nějakých sezónních turistických lokálkách než v pravidelné dopravě.
I na sezónní vlaky by měla být standardem nizkopodlaznost, tahat kolo do 810 jeza trest.
Navíc platit údržbu vlaku, revize apod na vlak , který jezdí jen sezónně je hodně drahý špas.
Přesto dost různých takových spojů dnes jezdí a 814 by tam mohly přinést i tu částečnou nízkopodlažnost.
A tahat kolo do nejnovějšího mezinárodního ComfortJetu nebo v%nitrostátního InterJetu je OK???
Ano. Protože tam to kolo netaháte na každé zastávce dovnitř/ven ve vysokém počtu. Porovnáváte vlaky na obsluhu meziměstských/meziregionálních tratí, s minimem zastávek, a na obsluhu lokálek, kde to stojí co 5 minut a počty kol mohou být v sezoně značné. Takže proto je to v OK.
A proč tedy ÖBB mají nové Railjety nízkopodlažní…asi v Rakousku nejezdí meziregionálně jak říkáte….
Jen se zas klasicky šetřilo kde se dalo…
Protože jsou ÖBB inkluzivní a ČD tam zase nechtějí mít horskou dráhu?
Ne. Nákupy Interjetů a Comfortjetů je další ostuda ČD které stále zůstávají v 19. století.
Jízdní kolo, jak již název napovídá, je od toho, aby se na něm jezdilo, ne, aby se vozilo a otravovalo ostatní cestující 😉
A paradox je, že do 813.2 teď KŽC montují ETCS a plánují ho v Praze provozovat ještě cca dalších 10 let….
Tak dlouho, jak dlouho si je bude objednávat kraj. Takže doporučuju ptát se spíše kraje, než ČD.
Bohužel je kraje chtěly, kdyby je nikdo nechtěl tak by už nejezdil.
Ne, nemohli je nakoupit jako nové. Železnice v ČR měla v době, kdy RS1 vyjížděly z fabriky jako nové v polovině 90. let úplně jiné problémy, než obnovovat ještě relativně nové 810.
ČD kupovaly RS1 jako nové kolem roku 2010. Mohly jich nakoupit víc namísto poslední série Regionov.
Presne tak. Jenze to uz zpras to znova vlastnila Schadewerke
Mohly, ale nikdo by jim je nezaplatil. 🙂
Ona byla ekonomická realita samospráv v roce 2010 jiná, než dnes. Doznívala ekonomická krize, peněz bylo mnohem méně, a nároky byly taky trochu jinde. Regionovy nabídly v té době hodně muziky za málo peněz a pomohly mnoha lokálním tratím přežít.
ČD na ty RS1 dostaly dotaci z fondů EU. Tím pádem je RS1 vyšel na zhruba stejné peníze jako Regionova, přičemž ta měla a dodnes má poloviční životnost.
Regionova má za sebou 20 let na to byla plánována
Na dotace není nekonečný balík penez.
Kolik 810 jezdí?
Tak v MSK je specifický problém ten, že nechce obnovovat motorový vozový park (až na 811, které se zmodernizovaly, protože to bylo levnější než kupovat nové RS1/Sharky/Foxy) ale chce být inovativní kraj, takže baterky tam kde to jde, dratovat kde to jde a na zbytek 811, těch máme zmodernizovanych dost. To že to jde na úkor jízdného pak nikoho nezajímá.
Ty 811 jezdí momentálně jen na Budišov a Krnov – Opava.. tam nevím koho to napadlo. Baterky z Veřovic do Ostravy.. nejlepší nápad za xx let . MSK má tlačit na modernizaci tratě z Ostravy do valmezu+ dráty je to ostuda.
Nic menšího není. Tímhle budou vozit 8 lidí třeba na trase Kralupy-Velvary.
proto je lepší železniční síť redukovat a více dávat na P+D a P+R.
Železniční sít je příliš hu¨stá a provozování je drahé…
Jistě, takže místo napravování nedostatků kolejové sítě (třeba provázání slepých ramen, protahování blíže cílům, zrychlování) budeme stavět další silnice a parkoviště. Ty jsou totiž levné…
Provázání slepých ramen v roce 2025? Kde konkrétně by to přineslo nějaký výrazný benefit?
Kopřivnice ( Verovice), Radnice, Bezdružice, Židlochovice, Hustopeče,….
To spíš bylo myšleno provázání slepých ramen spolu. Kopřivnice není slepé rameno. Radnice se s jiným slepým ramenem provázat nedá, stejně jako Židlochovice a Hustopeče. A tahat koleje z Bezdružic do Teplé můžeme, až budeme mít odstraněny všechny problémy v železniční síti, takže odhadem za 100-200 let.
Kdy jste jel naposledy Velvarkou ? 😃
No, zrovna do Velvar jezdí víc lidí, než do Slanýno (jako na konečnou Slaný). Krom toho na Velvarku a do Slanýho mají bejt snad Foxy.
Změna Foxy nebudou, budou Regionovy a okrajové výkony budou stále v režii 809 od změny GVD v prosinci.
Tak Foxy měli být až od 12/2026, tak je ještě čas Takže žádná změna nenastala. Jen se využívají volné regionovy.
Regionovy budou na GVD 2026, Foxy mají být od GVD 2027. Pokud to nezavřou úplně, i to jsem někde zaznamenal 😀
Případně Čelákovice- Neratovice
Nápad dobrý, provedení značně kulhá… Místo pořádné modernizace jen generální oprava štětkou, kdy se jedná opravdu jen o dovezený modrý šrot. 841.2 pro pardubický kraj – Interiér a i motory původní, spolehlivost úměrná stáří. Dosazena klimatizace, ale extrémně hlučná a při tropických dnech jí motory nestíhají (respektive je to rovnou shodí). V porovnání s původními 841 to jsou opravdu naprosté vraky…
Motor vyměnit nelze – znamenalo by to schvalvání vozidla jako celku znovu podle současných norem, a ty RS1 neplní. Ze stejného důvodu už nebudou nikdy další remotorizovaní brejlovci
Tak ono to asi souvisí i s tím, jakým způsobem se ta modernizace dělá. Po otřesné zkušenosti se Zvolenem to zkouší vlastními silami, ale je jasné, že tímhle způsobem asi slušnou generálku udělat nemohou. Nevím, kdo jiný by mohl – Pars a ČMŽO? Ale asi taky nemají kapacity.
Furt lepší než 810 a 814…
Na nějakou krátkou trať třeba Zborovice nebo Bílovec nebo Nový Jičínje 814 ideální v poměru cena/výkon. Spíš je třeba zbavit se posledních 810/809
Přesně tak.
Znate sevisni intervaly motoru a probehy co maji?
Nevim, jak motory u vlaku, ale v kogenerackach jsou hodinove probehy a nekolik urovni udrzby, s tim ze vymena i pri provozu 24/7 je tusim za 8-10 let…
Dle tohoto trochu pocitam, ze uplna vymena neni potreba…
Vzhledem k tomu, že jsou použity dva motory z nákladních aut, tak ještě dlouho nebude problém generálku na motoru udělat kompletní výměnou za celý nový motor, to Stadlery udrží v provozu ještě hodně dlouho.
Vyrobeno jich bylo téměř 500ks, takže snad ještě chvíli bude kde nakupovat.
Jestli není lepší moderní tichý a klimatizovaný autobus za zlomek ceny, co?
myslite 3 busy misto jednoho pavouka? Nejlepe nekde, kde je silnicni infra uplne super
Jo, najde se pár míst, kam autobus neprojede. Většinou tam ale bydlí tak málo lidí, že se nevyplatí objednávat ani ten autobus.
Podívejte se na vedlejší článek, po jaké (ne)cestě projel Gepard s dodávkou – když něco, tak poptávkový mikrobus.
Fiha, nekde to fakt vozi 200-300 stovky lidi najednou? Uzasne …
Ne, jeden 15metrový. Na frekventovanějším úseku 18metrový. To už bylo vynalezeno dávno.
Ty jo, tolik zvracejících cestujících (včetně mě), kolik se jich do toho 18metrového vejde…
Vážně, zeptali jste se někdy lidí ve svém okolí, kdo z nich trpí v autobusech cestovní nevolností a proto radši volí vlaky?
To fakt není. Peníze nejsou všechno, navíc se u autobusu nezapočítává údržba a provoz silnice, která také není zadarmo. Když chceme se školou někam jet, tak polovině lidi je v busu špatně, takže výlety a exkurze vybíráme pouze tam, kam jede vlak. Navíc s dvaceti lidmi navíc mají autobusáci a cestující problém, takže by se mladí nepodívali nikam. Silnice už jsou i tak přeplněné, takže jsme za vlak rádi.
Evidentně mají s 20 lidmi problém i nádražáci 😛
Pokud to rozpočítáte přepravním výkonem, tak na ten autobus po hodině připadne až „hrozivých“ 2 % přepravního výkonu a tím pádem i peněz na údržbu.
Velké rekonstrukce tratí jdou ze SFDI.
Autobus infra zatezuje fakt dost. Je totiz tezky, vedi?
A vědí, že motorák 840 je 4x těžší?
Autobus, kterej jezdi po stejny okresce jako popelari, posta, mistni zemedelci?
Tak se podívejte například na autobusové zastávky na ty vyjeté koleje. Ale to hradí někdo jiný. I proto je bus levnější.
Koleje taky platí někdo jiný.
Koleje jsou státní a dopravci po nich jezdící za to platí státu
do SZ jde tak nejak stejne penez jako do RSD … lokalni SUS/TSK fakt nedavaji do udrzby silnic nejakych dalsich 50-100mld rocne. Na dopravni vykony je ta silnice porad nasobne levnejsi. Levnejsi je ten autobus i na sedacku proti tomu vlaku (8x-16x). A ze je jednou za 10-15 let potreba opravit vozovku na zastavce? To je v prostredi bez kartelu prace pro nejakou mistni firmu na 1-4 tydny, pokud tam budou davat misto asfaltu beton.
A na dráze to hradí kdo? Dopravce?
Jasně autobus nahradí vlak .zase myšlenka dne
A těch keců, když do 20 minut po nehodě není NAD.
Je pravda že moc převratná myšlenka to není když v mnoha obcích už vlak byl nahrazen autobusem.
Myslíte řádově zvýšit provoz na těch silnicích 3. třídy, co jsou tak široké, že se na nich vyhne traktor a osobní auto s potížemi a traktor a autobus s ohromnými potížemi? Myslíte tytéž silnice 3. třídy, kde pravidelně náklaďáky s řepou (nebo jinými emědělskými komoditami) končí v příkopech nebo kosí veřejné osvětlení?
Řádové zvýšení znamená desetinásobek. Takže tvrdíte, že např. z 10 vozidel za hodinu ten autobus zvýší provoz na 100 vozidel za hodinu.
Ehm ujasněte si termity.
Na ktery silnici 3. tridy jezdi nakladaky s repou cely rok? A proc to delaji?
Zrovna vám z jednoho odpovídám. Ono dost záleží na tom, o kterém se bavíme. Zvolen byl průšvih, téměř jako cokoliv odtamtud. Proto se to řeší už jinak a původní stroje tudy prošlé budou potřebovat více péče, než se to rozjezdí. Pořád je to ale skvělé svezení. Nejsou příliš hlučné, mají skvělé chodové i obecně jízdní vlastnosti. Mimochodem – problémy jsou z většiny s tím, na co se sahalo ve Zvolenu, původní komponenty kupodivu většinou dobré. Jinak doporučuju srovnat s 841.3 pro Středočeský kraj. Ten totiž na rozdíl od ÚK a PK měl zevrubnější specifikaci modernizace, cenový rozdíl nebyl příliš výrazný,… Číst vice »
Co je tady myšleno zkratkou PK?
To je pravda, loni na trati Lovosice – Česká Lípa se potentát vůz tohoto typu během jízdy do Lovosic a co myslíte, že se stalo?? Cestující doslova vyhodili z vozu na nádraží Libinky, nikomu personál nic neřekl a vlak byl zrušen bez náhrady!!! A vážení zákazníci, čekejte si tu do zblbnutí, až něco pojede!!! Opravdu ostuda, dokazující zprávu: ČD? ČD! ČD. Vaše ČD. Slovně: Čekáte dlouho? Čekejte dále! Času dost. Vaše České Dráhy.
Co chcete delat s nefunkcni jednotkou nez vylozit cestujici?
NAD
Kde je mezi Lovosicemi a Č.Lípou vlakové nádraží Libinky? No je to jeden z posledních provozních celků ČD v UK kraji. Doufejte že i zde bude co nevidět jiný dopravce. Co jiného na to říct.
Já si teda nevšiml, že by tam klimatizace byla. Vždy se větralo pomocí těch miniaturních oken a klimatizace je pouze v těch 841.0, které byly přímo pro ČD, nebo alespoň takhle jsem to zatím zpozoroval. Je tam strašný vedro, nepohodlný malinkatý sedačky. Tragédie. Všichni, co tu dávají na ten komentář dislike by se s tím měli pravidelně vozit.