Invaze RegioSpiderů na českou železnici. České dráhy přivezly z Německa další motoráky

Stadler RS1 po Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), který bude jezdit u Českých drah. Foto. Robert KubicaStadler RS1 po Niederbarnimer Eisenbahn (NEB), který bude jezdit u Českých drah. Foto. Robert Kubica

Cílový stav je 110 vozů Stadler RS1.

201 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Jako strojvedoucí jsem měl možnost porovnat nové vozy dodané pro ČD , tak i ojetiny provozované jeden čas v Královehradeckém kraji.Je to jako s auty, ojetina , byť naleštěná je prostě ojetina. Vozy které se postupně od různých provozovatelů k nám dostávají jsou z několika sérií , liší se motory, interiérem, některé bez klimy a wc, některé mají nárazníky a šroubovku, některé automatické spřáhlo. Po modernizaci pro cestující asi přínos, otázkou kolik celková modernizace bude stát aby byly vozy alespoň v něčem jednotné a jaká bude možnost údržby starších motorů, tedy další provozní náklady, o spotřebě nemluvě.

3PO

Náhradní díly a potřebné dílenské vybavení bude už konečně také?Nebo se to bude dál látat a bude pokračovat zoufalství?

Martin1

Přitom se ČD před pár lety dušovaly, že vzniknou kompetenční centra, kde se bude soustředit údržba vozů. Tak zřejmě jen plácání prázdné slámy.

platamond

Tak zrovna RS1 mají KC v Liberci. Samozřejmě netuším jak moc je to konkurence vůči DPOV na opravy vyšších stupňů nebo jen navýšení kapacity. Každopádně klasická údržba po 1-2 týdnech (u lepších vozidel, po 3 dnech u horších) nelze úplně centralizovat, projezdil by se majlant.

Tomáš Záruba

Tuto „invazi“ rad privitam s mavatkem v pruvodu zcela dobrovolne…

petr

No zatím je to tu laické mudrování ale co na to údržba?jak se to opravuje?jak to jezdí?jak je to spolehlivé?jaký je přístup k revidovanym celkům?přece je je to tam všechno 2krat!ke grafikonu mají 2 kusy přijít do Nymburka,tak jsem zvědav,jak se to povede rozjezdit

platamond

Letos do Nymburka ani ťuk. Všech 9 ks Stč.kraje bude domovsky v Táboře pro provoz 220,222 a 223.

p.volavka

Naja. Štrůdl zůstane štrůdlem, i kdyby čert na koze jezdil. Máte delší nohy? Pak volte šukafon.

Roman

Vypadají dobře. Ještě aby v nic jezdilo dostatek lidí a vydělaly si na sebe.

v

Jediná chyba je, že se dle původního záměru před 20 lety nekoupily nové. A ve větším množství

SYN

Eventuelně se mohly nejpozději s pádem železné opony začít licenčně vyrábět u nás… místo stokrát reinkarnovaných hyder, kvater a podobných „velkosériových“ věcí…

Ondřej

To asi těžko když se rs1 vyrábí od 1996

Davidoff

Jedny z nejlepších motoráků, méně hlučné než RegioFoxy.

Zahn

Skvělá zpráva.

Jan

Čím ty vyřazené motoráky Němci nahrazují?

Ggjfdsssf

Podívej se zde, tam mají přehled jednotek, co provozují: https://www.neb.de/unternehmen/fahrzeuge/

DavidŠ

Díky za odkaz! Z něho vyplývá, že chtějí ještě v průběhu roku 2025 nahradit všechny jejich diesely novými jednotkami Siemens Mireo, z nichž mají objednaných 31 na baterky a 7 vodíkových.

Jirka

Ty si jezdí pořád v nových, když se dokáží dobře zbavit ojetin.

Matyáš

Hnusy. Aspoň teda rekonstrukce pro vlaky v České Třebové. Malinkatý sedačky, malinkatej prostor na záchod, žádnej bezbariérovej jak bych to čekal v tomhle roce, sice to má zásuvky, usb, informační systém, ale zase je to hlučný až moc některý vozy, klimatizace neexistuje, což je až smutný když se to rekonstruuje teď a okýnka se dají otevřít úplně malinkatá a je jich tam pár. Míst je tam taky míň než v regionově

Milan

Sedačky za mě i v těch ojetinách v České třebové OK, ale problém za mě chybějící stoleček nad odpadkáčem u okna mezi každou čtyřkou sedadel. A opravdu přímo průser, že WC není tzv. bezbariérové, když vozidlo nízkopodlažností střední části je.

Jarda

hlavně že v 810 je bezbariérové WC..

Milan

810 nemá v žádné části nízkou podlahu a hlavně to není vozidlo, co potenciálně má jezdit od teď ještě 10 až 20 let!

Ani jedno o tzv. Regiospaiderech neplatí!

Hans N.

Je pravda, že na soustruh jezdí „liberecké“ RS do Ústí nad Labem? Tedy cca 100 km a 100 zpátky.
Jak často je to potřeba?

Zahn

AI tvrdí, že každých 160 – 200 tisíc km.

Martin1

Tuším, že ano. Dříve tam určitě jezdily (a nejen 840, ale třeba i 843 a další), hádám tedy že i teď.

Avlak

Nové DB také nabízí 23x bombardér talent – ideální alternativa k regio foxu

Také je ještě k dispozici 9x malý lint

Tobi

Mohl byste popřípadě prosím poslat nějaký link, kde je toto k dispozici. Nemohu nikde najít? Děkuji 🙂

FilFee
Jarda

k čemu vám je jednotka s 800mm v česku?

Avlaky

jakých 800? ma to 760mm a schudek, na Komárnu to jezdilo a problem to nebyl

SYN

Ta nástupní výška 800mm u nás nic moc 🙁

Blátošlap

A mají nakoupený software? Aby pak šly vlaky nastartovat.

noerf

Za mne jsou Stadlery RS1 lepší alternativa než regionovy či regiosprintery. Jiná věc bude, co budou objednatelé v krajích požadovat ve výběrových řízeních okolo roku 2030, zda nové jednotky či ojeté jednotky typu Stadler RS1 či Alstom Lint.

Ggjfdsssf

A co RS Zero? To je novější, ekologičtější a modernější než RS1🙂

Avlak

A dražší

Ládin

Právě, jako cestující z Varů mohu porovnávat muzejní 810, 814 a RS. Jako náhrada za 810 bez debat ano. Lepší než 814 to asi taky bude, ale jako náhrada mi to nedává smysl, z provozu musí v první řadě 810.

Ondřej

Kolik 810 tam jezdí?

Ládin

Já jsem cestující, nepočítám je. Na tratích 141, 142, 144 je jich více,než by bylo odpovídající (tedy nula) jednadvacátému století a to přestože zde ČD opakovaně dostaly dlouhodobé smlouvy bez výběrového řízení s výmluvou, že potřebují jistotu na nákup nových souprav. Dokonce jsem 810 zažil i na opileckých spojích na dvojkolejné elektrifikované 140.

noerf

810 jezdí i na čtvrtém koridoru z Benešova směrem na jih.

Tomariero

Ale jen jako spoje do Sedlčan a to v prosinci stejně skončí, protože se tam nasadí právě ty RS1. A to jak na Sedlčany, tak na Vlašim a i na Tábor.

Petr.

RS1 na opravy pohroma ,na náhradní díly pohroma a to nemluvě o ceně dílů, spotřebě a poruchovost!Zlatá Regina.. Co chcete po stroji který je v Drážďanech už v muzeu.!!

Stanislav

Tak schvalne, jak jsou stare tentokrate?🤣🤣🤣 rypuji kolem 20 let😁

Ggjfdsssf

Ty novější Regioshuttly byly vyrobeny hlavně pro Agilis a ČD, tak je jasné, že ostatní budou mít minimálně 18 let. A Agilis svoje Regioshuttly nebude prodávat, má je na linku RB95 Cheb-Aš 🙂

p.volavka

To je taky šrot.

Hájek

Liberec – Nové Město/ Černousy/ Bílý Potok/Harrachov/Josefův Důl

Twix

Kde v Libereckém kraji to má jezdit? Posílení na Frýdlant? Předpokládám že na zubačku to schválené nebude, jinak mě napadá jen Lomnice nad Popelkou a Jablonec nad Jizerou ale to pokud vím pokrývají depa mimo Liberecký kraj.

Hájek

Liberec – Nové Město/ Černousy/ Bílý Potok/Harrachov/Josefův Důl

Honza

Do Lomnice již jezdí foxy co jsem slyšel

Tobi

Foxy do Lomnice jezdí jen v pracovních dnech 3x za den jinak regionovy a ty by si zasloužili soustruh očividně je jim to jedno že níčí koleje.

Jarda

no všude vyjma zubačky, což tedy znamená i vyjma oběhů, co tam zajíždí. Takže Boleslav-Harrachov-Poreba a Liberec-Harrachov-Poreba zůstane v režii původních 840 a ostatní budou jezdit zbylé 840 a nové 841.x, takže převážně „novým“ ojetinám bude patřit Frýdlantsko, kde dojde k nahrazení regionov a doplnění chybejících co přijdou jako posila na oběhy na Harrachov, ČD se bude vracet i trať Tanvald-Železný Brod

Sova

Dokázal by prosím někdo napsat, na kterých relacích už RegioSpidery aktuálně jezdí? Vím že jezdí na Liberecku, ale jinde si je moc nevybavuji.

Hynek

Vysočina, Ústecký kraj s přesahem do libereckého a Šumava v podání GW Train

Hynek

A opomenul jsem pardubický kraj.

Lukáš

Česká Třebová – Zábřeh/Lanškroun/Moravská Třebová.. myslím..

Choceň – V. Mýto – Litomyšl

Havlíčkův Brod – Humpolec

Dačice – Kostelec u Jihlavy, myslím..

Okolo Třebíče jsem jich pár zahlídl
Křižanov – Vel. Meziříčí – Studenec

na Liberecku, případně okolo Chebu (Františkovy Lázně)

v jižních Čechách a na Šumavě, např. Horažďovice – Klatovy u GW Train

Tomariero

Na Slavonice jezdí už jen Lišky. U GW Train jezdí nejenom na Plzeňské Šumavě ale i na té kolem Volar byť tam ne na všem.
Nově jezdí i Benešov Vlašim zatím jeden kus tedy.

Happy

Během výluky tam jsou opět RS1. Přecejenom z Telče do domovského Brodu je to nyní bez průjezdné Jihlavy poněkud dál….

Kamil

I jinde na Vysočině – Havl. Brod – Světlá – Zruč nad Sázavou

Dominik Janda

Nevim co si o tom mám myslet. Ty motory RS1 v Pardubickém kraji jsou otřesné. Pro cestujícího: hlučný motory jak z venku tak zevnitř, vůz se pomalu po cestě rozpadá, narvaný až po střechu a hrozný vedro… A pro dílenský na depu: poruchovej krám, kterej se opravuje docela dost složitě. Vůz je za normálního provozu 2x dražší než 810/814. Což například ve Středočeském kraji znamená že tratě které se do teď sotva udržely s 810/809 skončí kvůli vysokým nákladům na provoz. Ale když se zaměříme na RS1 vyrobené u Stadleru v letech 2011 – 2013 přímo určené pro ČD už… Číst vice »

Ondřej

Jako rekonstrukce rekonstruované Regionovy? To nemyslíte vážně?

Lukáš F.

Na spoustu lokálek je to vozidlo naprosto adekvátní, a náklady na provoz snáze obhajitelné než u něčeho moderního.

Ondřej

Víte kolik mají Regionovy let?

Dominik Janda

Ano, míň jak ty RS1 🫠 Výroba okolo let 1997…

SYN

„výroba“… jojo. Takovýmto způsobem se RS1 dají „znovuvyrobit“ během příštích let (pro 100 vozů už se nějaká snaha vyplatí) a můžou být s nula lety stáří připraveny na další dvě desetiletí…

Jarda

regionovy neměly vůbec nikdy vzniknout (i když samozřejmě tehdejší doba a situace něcemu takovému nahrávaly) a adekvátní to nebylo nikdy, adekvátní možná k vyhánění cestujících do aut a autobusů. Už tenkrát se měly objednat nové RS1 a usilovat o dotace, možná by to vyšlo levněji, jak regionovy.

SYN

Ale tak… je to celkem archaické, ale když to jede poloprázdné tak celkem v pohodě… jo a trať aby nebyla moc kopcovatá a koleje aspoň trochu rovné…

Milan

Ve své době byla regionova pro lidi dojíždějící na lokálkách obrovský pokrok…. už jen to, že se dalo pohodlněji nastoupit třeba s kočárkem nebo větším zavazadlem, protože do autobusu by to nešlo ani tehdy ani teď. Druhý kočárek je často neřešitelný problém. Před 20 lety jsem si tím dovezl i bojler na kárce. Prostě široké dveře a nástup bez schodů měly převahu nad tím, že je to hlučné a hází to na každé nerovnosti kolejí. Na Esmeraldu ve zkušebním provozu jsme koukali skoro jak na zázračný pokrok oproti tvrdým lavicím v 810. A někde by bez téhle „dodávky“ už možná… Číst vice »

Matyáš

Regionovy už zrušit, bylo by moc nákladný je rekonstruovat a byl by v tom bordel. Ale ty 841.2 jsou fakt otřesný, souhlasím.

petr

Asi jde jako vždy jen o zvyk

Dominik Janda

O zvyk nejde, já třeba regíny nemám úplně v lásce a to znás jezdí už 7 let

petr

No v lásce,já moc ne,protože se strašné serou a to na nich dělám od vyroby

petr

Ty už pomalu dojíždějí!

Dominik Janda

Oukej chtěl bych se tady k těm komentářům vyjádřit, pro ujasnění, ano pletou se mi pojmy zmodernizovat a rekonstruovat, u těch Regionov jsem samozřejmě myslel modernizaci, WiFi, zásuvky, moderní infotainment a celková obnova. Regionovy já taky nemám moc v lásce ale holt lepší vozidla tady zatím nejsou. A vlastně jinak si zatím stojím, nejenom že to dává ekonomický smysl ale posune nás to i maličký krok kupředu. Ale oni jsou asi tyto debaty stejně tak trochu k ničemu když to stejně všechno do 10 let (možná i dřův) přeberou nějaký bateriové jednotky…

Jarda

není nic lepšího než regionovy…tak tohle je fakt diagnóza 😀

Dominik Janda

Tak pište, co je kapacitný jako Regionova a je to přijatelný za cenu provozu.

Jarda

třeba to o čem je tenhle článek, RS1 a tam kde si to na sebe nevydělá, tak zlatý klimatizovaný autobus, tam je větší pohodlí a nepřijde člověk o uši a dokonce se tam dá i povídat, aby ten druhý něco slyšel..a to pšu jako docela velký odpůrce autobusů, ale mezi regínou a klimatizovaným croswwayem mám teda jasno

Dominik Janda

Ještě poslední věc na závěr bych chtěl vyzdvihnout a to že už 3 z 11 vozů, které byly dodány do Loun už nejezdí kvůli problémům s převodovkou a jeden Pardubický s ETCS už taky nejezdí kvůli rozsáhlé poruše, takže teď je zatim na náhradní díly.

petr

No,toteda brzo,to se máme na co těšit😀

Olda

tak snad si budou navzájem technicky co nejvíce podobné…..

Franta Pepa Jednička

Vypadá to že ty od Niederbarnimer Eisenbahn jsou velmi podobné těm, které jezdí v Libereckém kraji a na Vysočině. Takže to vypadá že dokonce v Libereckém kraji by ty 841, které mají být dodány mohly být vzhledově stejné 840.

petr

No vzhledově,ale hlavně záleží na tom,co je uvnitř.na vzhled to nejezdí

petr

No je to prostě atypický vozidlo,navíc starý,teď ND.. to zas byl tah tohle nakoupit.

Hájek

Hlavně aby už ty vlaky konečně nejde opravdu jezdily, to už je asi 150 článek o tom a pořád jezdí 814 a 810. Na tratích Lovosice-Louny a Lobosice- Teplice už mají jezdit 3 roky a pořád nic.

Jan T.

Včera jsem v Lovosisích viděl spojenou Regionovu a RS1, takže tam už (napůl) jezdí. Podle času to byla linka U11.

Leinad

Jak se to řídí? Dva strojvedoucí nebo na kabel nebo to jede jenom z kopce?

N.N.

Tipnul bych Regionovu jako přívěšák, 840 ji utáhne.

Ondřej

Tak to jsi tipuj čísla do sportky.regina jako přívěsak ..to je zase blud.

Středohor

lounské jsou na kabel ( jestli myslíte když jedou dvě RS1 spojené ) pokaždé je ale i na druhé strojvedoucí protože to často nefunguje.

petr

No,to je hezký 😡

petr

Co je mezi vozama?hartingy?

petr

Žádné odborník nám tu o tom ještě nikdo nic neřekl,zatím jen laické tlachani

Středohor

Právě že s Regionovou. Na té U11 ( Č.Lípa-Lovosice-Louny ) není den aby minimálně za dva RS1 zaskakovala Regionova sem tam i 810. A to do lounského depa přišli na podzim 2021. Následné rekonstrukce ve Zvolenu se z mého pohledu nepovedly.

Ústečák

(Postoloprty -) Louny – Lovosice – Úštěk – Česká Lípa už jezdí pár let. Ano, občas tam zaskakuje 814, ale obecně jezdí.

Radejčíny – tam bych je v dohledné době nečekal. Ty vymlácené styky jim vyloženě nedělaly dobře a je spíš snaha je mít na tratích v lepším stavu.

Naopak objevit by se měly výhledově z Roudnice na Břízu obec, ale U11 je prioritní.

Hynek

Na U21 z Roudnice do Břízy se už obevil, konkrétně 841.302 ale odjezdil 3 dny a začaly z něj odpadávat součásti…

Nikola

O vymlácených stycích se mluví již delší dobu, také se mluvilo o technických opatřeních na podvozcích RS, aby tolik netrpěli…
RS jezdili pravidelně na Radejčín naposledy, když byla výluka na U11(sesuv u Žalhostic), kdy byla nižší turnusová potřeba. Ono to spíš vypadá, že jich je reálně nedostatek.

Avlak

Nedostatek jich není, když má byt v Ústeckém kraji turnusivano 9 jednotek a je jich celkem 11 tak to znamená ze manko vysokou poruchovost

Hájek

V Lounech jich je 13, ale provozních je sotva 6, a tedy nepokryji ani hlavní linku, na které mají jezdíte Česká Lípa- Postoloprty. Provozní potřeba pak je 11ks.

Kumsta

Krásná statistika potvrzující to co máme u nás v ČT. Všechny vraky na něž sáhl Zvolen na tom jsou dost podobně jako v Lounech. 11 a pravidelně jezdí max 5 a ještě v tragickým stavu. No naštěstí ty rekonstrukce v Přerově a ve Veselí už probíhají úplně jinak.
Každej den se na tom cítím jako na sudu s prachem. Zlatá regína. 🤔

Středohor

Původně se zamýšlelo že jak jedou mezi Ltm a Lovo spojené tak že jeden z Lovo pojede do Loun( Prt) a jeden právě do Teplic. No víme že to jen tak nebude.

Medvídek

Lovosice- Radejčín 097 již 11 let jezdí autobusy protože sesuv při výstavbě dálnice a zbytek trati (hlavně Radejčín- Úpořiny) je ve stavu kdy 841 se jízdou samovolně rozpadá…….. jen 810 a jejich deriváty stav trati zvládá bez ztráty kytičky. Roudnice n. L- Straškov také mají mít 841 a také trat je jaká je a 841 se tam rozpadají….

Průvodce původní Aleš

Omlouvám se za off topic a za moji neznalost. Ví někdo, co jezdí na lince Děčín – Rumburk? Přijde mi to podstatně větší než RS1, ale nedokázal jsem to identifikovat. Kdysi tam jezdily žraloci a regíny, ale teď jsem viděl jen tyto stroje.
Kdyžtak vymínisujte, smažu se. Děkuji 🙂

Ivan_pha

Myslíte přes Náš Schandau? Tam už roky jezdí Německa desira. A na lince přes Čechy myslím už taky jezdí desira, co koupily ČD.

Azkaban

Tam jezdí Desira…

Průvodce původní Aleš

Přes Benešov, Kamenici a Jedlovou. Napadlo mě, že by to mohlo být desiro, ale přišlo mi to moc hranaté a jiné, než to DB, co stálo vedle a jelo právě přes Náš Schandau. Ale možná to dělala ta zelená barva vs.červená 🙂

Průvodce původní Aleš

Ty aurokorekty (Náš) nás jednou zabijou 🙂

Zlámalík

Na to si dávejte pozor, ještě jednou napíšete Náš Schandau a Němci budou stát na hranicích, připraveni brátit vlast 😀

Středohor

myslíte ty německé Turky, Syřany atd?

Daniel Jablonecký

A přitom si to stačí jednoduše vypnout. Divím se, že jste to ještě neudělal.

SevčaP

Desiro od Siemensu

troglj

To by mělo být Desiro.

Neznalek

Ahoj Alešku – prosim tě ten stroj se jmenuje Desiro, https://www.youtube.com/watch?v=lpkxC08cEgw provozuje ho ČD a má zelenej nátěr Dopravy Ústeckýho Kraje (Ale jinak je to stejná, z Německa vyřazená, ŽÍZNIVÁ, a problémová křapka jako je ten RegioSpider https://www.youtube.com/watch?v=J7rauAgJgaM nebo nebo třeba v Olomouckym kraji neskutečně poruchovej a cestujícíma nenáviděnej Stadler GTW https://www.youtube.com/watch?v=Zo3RC7WLCbc – prostě taky si dobrovolně domu nekoupíš 30 let starý auto ikdyž je za pár korun, protože más téměř 100% jistotu, že se to to každou chvíli někde v polích – slušně řečeno – kousne… To samý je u dr7ážních vozidel – ale b=yly levný…

Pavel

Proč by GTW měl být cestujícími nenáviděnej? Si tady k nám na 292ku přijďte udělat anketu, komu se stýská po 810/814. A i ta spolehlivost už se citelně zlepšila.

Hans

Výborné, takže jedny ojetiny se nahrazují jinými ojetinami, které by už dnes jako nové ani neprošly typovým s uvalením. To je nemohli nakoupit hned jako nové? To nikomu nepřišlo z vedení ČD na rozum, že ty jejich originální, jedinečné a nejlepší Chcipaky 810 ,811 a všechny jejich odvozeniny nikdo nechce??!! Jak dlouho nám je ještě budou v Moravskoslezském kraji vnucovat?

libor

tak ono není ojetina jako ojetina. Proti 814 je toto super vlak a na mnoho lokálek v ČR naprosto vhodné vozidlo… Do hutí by hlavně měly jít vše co má co společného s 810 a nejen to!

Náhodný Kolemjdoucí

Já doufám, že se hutím zatím vyhnou, ale raději bych je viděl na nějakých sezónních turistických lokálkách než v pravidelné dopravě.

Hájek

I na sezónní vlaky by měla být standardem nizkopodlaznost, tahat kolo do 810 jeza trest.

Hájek

Navíc platit údržbu vlaku, revize apod na vlak , který jezdí jen sezónně je hodně drahý špas.

Náhodný Kolemjdoucí

Přesto dost různých takových spojů dnes jezdí a 814 by tam mohly přinést i tu částečnou nízkopodlažnost.

petr

Myslím že tohle není třeba řešit,od toho jsou jiní

Neznalek

A tahat kolo do nejnovějšího mezinárodního ComfortJetu nebo v%nitrostátního InterJetu je OK???

Martin Lér

Ano. Protože tam to kolo netaháte na každé zastávce dovnitř/ven ve vysokém počtu. Porovnáváte vlaky na obsluhu meziměstských/meziregionálních tratí, s minimem zastávek, a na obsluhu lokálek, kde to stojí co 5 minut a počty kol mohou být v sezoně značné. Takže proto je to v OK.

vikouš

A proč tedy ÖBB mají nové Railjety nízkopodlažní…asi v Rakousku nejezdí meziregionálně jak říkáte….
Jen se zas klasicky šetřilo kde se dalo…

Náhodný Kolemjdoucí

Protože jsou ÖBB inkluzivní a ČD tam zase nechtějí mít horskou dráhu?

Stráťa

Ne. Nákupy Interjetů a Comfortjetů je další ostuda ČD které stále zůstávají v 19. století.

Tom

Jízdní kolo, jak již název napovídá, je od toho, aby se na něm jezdilo, ne, aby se vozilo a otravovalo ostatní cestující 😉

Stráťa

Tak si to kolo nahraďte kočárkem, invalidním vozíkem nebo třeba stařeckou holí.

Antonín

A paradox je, že do 813.2 teď KŽC montují ETCS a plánují ho v Praze provozovat ještě cca dalších 10 let….

petr

To ať si dělaj co chtěj,to je jiná firma

petr

Tak pokud to bude spolehlivý a nebude to furt stát na dílně,tak možná…

javr

Tak dlouho, jak dlouho si je bude objednávat kraj. Takže doporučuju ptát se spíše kraje, než ČD.

Hájek

Bohužel je kraje chtěly, kdyby je nikdo nechtěl tak by už nejezdil.

Pan průvodčí

Ne, nemohli je nakoupit jako nové. Železnice v ČR měla v době, kdy RS1 vyjížděly z fabriky jako nové v polovině 90. let úplně jiné problémy, než obnovovat ještě relativně nové 810.

N.N.

ČD kupovaly RS1 jako nové kolem roku 2010. Mohly jich nakoupit víc namísto poslední série Regionov.

Gwann

Presne tak. Jenze to uz zpras to znova vlastnila Schadewerke

Pan průvodčí

Mohly, ale nikdo by jim je nezaplatil. 🙂
Ona byla ekonomická realita samospráv v roce 2010 jiná, než dnes. Doznívala ekonomická krize, peněz bylo mnohem méně, a nároky byly taky trochu jinde. Regionovy nabídly v té době hodně muziky za málo peněz a pomohly mnoha lokálním tratím přežít.

N.N.

ČD na ty RS1 dostaly dotaci z fondů EU. Tím pádem je RS1 vyšel na zhruba stejné peníze jako Regionova, přičemž ta měla a dodnes má poloviční životnost.

Ondřej

Regionova má za sebou 20 let na to byla plánována

Radek

Na dotace není nekonečný balík penez.

petr

Konečně správná slova,pane kolego.ostatni si to představují jak Hurvínek válku 😀

petr

Přesně,bylo po revoluci,lidi se pomaličku rozkoukávali a stát taky

Ondřej

Kolik 810 jezdí?

Žaty

Tak v MSK je specifický problém ten, že nechce obnovovat motorový vozový park (až na 811, které se zmodernizovaly, protože to bylo levnější než kupovat nové RS1/Sharky/Foxy) ale chce být inovativní kraj, takže baterky tam kde to jde, dratovat kde to jde a na zbytek 811, těch máme zmodernizovanych dost. To že to jde na úkor jízdného pak nikoho nezajímá.

Ondřej

Ty 811 jezdí momentálně jen na Budišov a Krnov – Opava.. tam nevím koho to napadlo. Baterky z Veřovic do Ostravy.. nejlepší nápad za xx let . MSK má tlačit na modernizaci tratě z Ostravy do valmezu+ dráty je to ostuda.

Proč?

A na Fulnek

M 474 003

Nic menšího není. Tímhle budou vozit 8 lidí třeba na trase Kralupy-Velvary.

Milan

proto je lepší železniční síť redukovat a více dávat na P+D a P+R.

Železniční sít je příliš hu¨stá a provozování je drahé…

Frantisek X

Jistě, takže místo napravování nedostatků kolejové sítě (třeba provázání slepých ramen, protahování blíže cílům, zrychlování) budeme stavět další silnice a parkoviště. Ty jsou totiž levné…

Daniel Jablonecký

Provázání slepých ramen v roce 2025? Kde konkrétně by to přineslo nějaký výrazný benefit?

Hájek

Kopřivnice ( Verovice), Radnice, Bezdružice, Židlochovice, Hustopeče,….

MartinS.

To spíš bylo myšleno provázání slepých ramen spolu. Kopřivnice není slepé rameno. Radnice se s jiným slepým ramenem provázat nedá, stejně jako Židlochovice a Hustopeče. A tahat koleje z Bezdružic do Teplé můžeme, až budeme mít odstraněny všechny problémy v železniční síti, takže odhadem za 100-200 let.

M 474 003

Třeba zrovna Velvary. Byla by odklonová trasa při stavbě nelahozeveských tunelů.

Pan průvodčí

Kdy jste jel naposledy Velvarkou ? 😃

M 474 003

Minulý týden v 14.40 vystoupilo 6 lidí a jeli jsme 3.

kubisek

No, zrovna do Velvar jezdí víc lidí, než do Slanýno (jako na konečnou Slaný). Krom toho na Velvarku a do Slanýho mají bejt snad Foxy.

Cargo

Změna Foxy nebudou, budou Regionovy a okrajové výkony budou stále v režii 809 od změny GVD v prosinci.

Hájek

Tak Foxy měli být až od 12/2026, tak je ještě čas Takže žádná změna nenastala. Jen se využívají volné regionovy.

kubisek

Regionovy budou na GVD 2026, Foxy mají být od GVD 2027. Pokud to nezavřou úplně, i to jsem někde zaznamenal 😀

MiBe

Případně Čelákovice- Neratovice

Mrc

Nápad dobrý, provedení značně kulhá… Místo pořádné modernizace jen generální oprava štětkou, kdy se jedná opravdu jen o dovezený modrý šrot. 841.2 pro pardubický kraj – Interiér a i motory původní, spolehlivost úměrná stáří. Dosazena klimatizace, ale extrémně hlučná a při tropických dnech jí motory nestíhají (respektive je to rovnou shodí). V porovnání s původními 841 to jsou opravdu naprosté vraky…

Klabát

Motor vyměnit nelze – znamenalo by to schvalvání vozidla jako celku znovu podle současných norem, a ty RS1 neplní. Ze stejného důvodu už nebudou nikdy další remotorizovaní brejlovci

SaulGoodman

Tak ono to asi souvisí i s tím, jakým způsobem se ta modernizace dělá. Po otřesné zkušenosti se Zvolenem to zkouší vlastními silami, ale je jasné, že tímhle způsobem asi slušnou generálku udělat nemohou. Nevím, kdo jiný by mohl – Pars a ČMŽO? Ale asi taky nemají kapacity.

Libor

Furt lepší než 810 a 814…

Ondřej

Na nějakou krátkou trať třeba Zborovice nebo Bílovec nebo Nový Jičínje 814 ideální v poměru cena/výkon. Spíš je třeba zbavit se posledních 810/809

Zbyněk

Přesně tak.

Gwann

Znate sevisni intervaly motoru a probehy co maji?

Nevim, jak motory u vlaku, ale v kogenerackach jsou hodinove probehy a nekolik urovni udrzby, s tim ze vymena i pri provozu 24/7 je tusim za 8-10 let…

Dle tohoto trochu pocitam, ze uplna vymena neni potreba…

petr

No 24/7 to určitě točit nebude,ale poptat se u Liberecaku,tam je opravují

Sch

Vzhledem k tomu, že jsou použity dva motory z nákladních aut, tak ještě dlouho nebude problém generálku na motoru udělat kompletní výměnou za celý nový motor, to Stadlery udrží v provozu ještě hodně dlouho.
Vyrobeno jich bylo téměř 500ks, takže snad ještě chvíli bude kde nakupovat.

David

Jestli není lepší moderní tichý a klimatizovaný autobus za zlomek ceny, co?

Gwann

myslite 3 busy misto jednoho pavouka? Nejlepe nekde, kde je silnicni infra uplne super

N.N.

Jo, najde se pár míst, kam autobus neprojede. Většinou tam ale bydlí tak málo lidí, že se nevyplatí objednávat ani ten autobus.
Podívejte se na vedlejší článek, po jaké (ne)cestě projel Gepard s dodávkou – když něco, tak poptávkový mikrobus.

David

Fiha, nekde to fakt vozi 200-300 stovky lidi najednou? Uzasne …

MartinS.

Ne, jeden 15metrový. Na frekventovanějším úseku 18metrový. To už bylo vynalezeno dávno.

Miri

Ty jo, tolik zvracejících cestujících (včetně mě), kolik se jich do toho 18metrového vejde…
Vážně, zeptali jste se někdy lidí ve svém okolí, kdo z nich trpí v autobusech cestovní nevolností a proto radši volí vlaky?

A. Mikulka

A co mají dělat ti, kteří nebydlí u žádné železniční trati?

Robert

To fakt není. Peníze nejsou všechno, navíc se u autobusu nezapočítává údržba a provoz silnice, která také není zadarmo. Když chceme se školou někam jet, tak polovině lidi je v busu špatně, takže výlety a exkurze vybíráme pouze tam, kam jede vlak. Navíc s dvaceti lidmi navíc mají autobusáci a cestující problém, takže by se mladí nepodívali nikam. Silnice už jsou i tak přeplněné, takže jsme za vlak rádi.

Pezos

Evidentně mají s 20 lidmi problém i nádražáci 😛

N.N.

Pokud to rozpočítáte přepravním výkonem, tak na ten autobus po hodině připadne až „hrozivých“ 2 % přepravního výkonu a tím pádem i peněz na údržbu.

Velké rekonstrukce tratí jdou ze SFDI.

Gwann

Autobus infra zatezuje fakt dost. Je totiz tezky, vedi?

N.N.

A vědí, že motorák 840 je 4x těžší?

David

Autobus, kterej jezdi po stejny okresce jako popelari, posta, mistni zemedelci?

Paddy

Tak se podívejte například na autobusové zastávky na ty vyjeté koleje. Ale to hradí někdo jiný. I proto je bus levnější.

Stráťa

Koleje taky platí někdo jiný.

Karel

Koleje jsou státní a dopravci po nich jezdící za to platí státu

David

do SZ jde tak nejak stejne penez jako do RSD … lokalni SUS/TSK fakt nedavaji do udrzby silnic nejakych dalsich 50-100mld rocne. Na dopravni vykony je ta silnice porad nasobne levnejsi. Levnejsi je ten autobus i na sedacku proti tomu vlaku (8x-16x). A ze je jednou za 10-15 let potreba opravit vozovku na zastavce? To je v prostredi bez kartelu prace pro nejakou mistni firmu na 1-4 tydny, pokud tam budou davat misto asfaltu beton.

MartinS.

A na dráze to hradí kdo? Dopravce?

Ondřej

Jasně autobus nahradí vlak .zase myšlenka dne

N.N.

A těch keců, když do 20 minut po nehodě není NAD.

Stráťa

Je pravda že moc převratná myšlenka to není když v mnoha obcích už vlak byl nahrazen autobusem.

gerstjan

Myslíte řádově zvýšit provoz na těch silnicích 3. třídy, co jsou tak široké, že se na nich vyhne traktor a osobní auto s potížemi a traktor a autobus s ohromnými potížemi? Myslíte tytéž silnice 3. třídy, kde pravidelně náklaďáky s řepou (nebo jinými emědělskými komoditami) končí v příkopech nebo kosí veřejné osvětlení?

N.N.

Řádové zvýšení znamená desetinásobek. Takže tvrdíte, že např. z 10 vozidel za hodinu ten autobus zvýší provoz na 100 vozidel za hodinu.

Ehm ujasněte si termity.

David

Na ktery silnici 3. tridy jezdi nakladaky s repou cely rok? A proc to delaji?

Ústečák

Zrovna vám z jednoho odpovídám. Ono dost záleží na tom, o kterém se bavíme. Zvolen byl průšvih, téměř jako cokoliv odtamtud. Proto se to řeší už jinak a původní stroje tudy prošlé budou potřebovat více péče, než se to rozjezdí. Pořád je to ale skvělé svezení. Nejsou příliš hlučné, mají skvělé chodové i obecně jízdní vlastnosti. Mimochodem – problémy jsou z většiny s tím, na co se sahalo ve Zvolenu, původní komponenty kupodivu většinou dobré. Jinak doporučuju srovnat s 841.3 pro Středočeský kraj. Ten totiž na rozdíl od ÚK a PK měl zevrubnější specifikaci modernizace, cenový rozdíl nebyl příliš výrazný,… Číst vice »

suri

Co je tady myšleno zkratkou PK?

MRC

No souhlasím s tím, že ta 841.3 vypadá pro StčK vypadá lépe, nicméně to co jezdí kolem třebové je spíš tragikomedie…

Hans

To je pravda, loni na trati Lovosice – Česká Lípa se potentát vůz tohoto typu během jízdy do Lovosic a co myslíte, že se stalo?? Cestující doslova vyhodili z vozu na nádraží Libinky, nikomu personál nic neřekl a vlak byl zrušen bez náhrady!!! A vážení zákazníci, čekejte si tu do zblbnutí, až něco pojede!!! Opravdu ostuda, dokazující zprávu: ČD? ČD! ČD. Vaše ČD. Slovně: Čekáte dlouho? Čekejte dále! Času dost. Vaše České Dráhy.

Gwann

Co chcete delat s nefunkcni jednotkou nez vylozit cestujici?

N.N.

NAD

petr

Přesně,jak říkají kolegove-ve předu to má hák.n8ido se už o nic nesnaží,něco zkoušet,nebo opravit

Středohor

Kde je mezi Lovosicemi a Č.Lípou vlakové nádraží Libinky? No je to jeden z posledních provozních celků ČD v UK kraji. Doufejte že i zde bude co nevidět jiný dopravce. Co jiného na to říct.

Matyáš

Já si teda nevšiml, že by tam klimatizace byla. Vždy se větralo pomocí těch miniaturních oken a klimatizace je pouze v těch 841.0, které byly přímo pro ČD, nebo alespoň takhle jsem to zatím zpozoroval. Je tam strašný vedro, nepohodlný malinkatý sedačky. Tragédie. Všichni, co tu dávají na ten komentář dislike by se s tím měli pravidelně vozit.

MRC

Je tam klimatizace, když nejsou vyloženě tropy, tak i jakžtakž chodí, ovšem za opravdu obrovského kraválu, proto jí většina fírů ani nezapíná…