Ostravici překlenula nová cyklolávka, zlepší spojení historického centra Ostravy s Dolní oblastí Vítkovic
Stavba podle návrhu uznávaného architekta Josefa Pleskota vyšla přibližně na 103 milionů korun bez DPH.
Novou cyklolávku podle návrhu uznávaného architekta Josefa Pleskota dokončili stavbaři nedaleko Dolní oblasti Vítkovice v Ostravě. Lávka má zlepšit cyklopropojení zmíněné národní kulturní památky a historického jádra města. Zároveň je pokračováním stávající cyklostezky „E“, vedené po pravém břehu řeky Ostravice, kterou překlenuje.
„Nové propojení Slezské Ostravy a Vítkovic nabízí možnost rychlého i bezpečného spojení, využijí je nejen Ostravané, ale také lidé mířící na festivaly do Dolní oblasti Vítkovice. Oceňuji, že se lávku podařilo zpřístupnit ještě před prázdninami, které s sebou přinesou i festivaly a další volnočasové aktivity,“ uvedl primátor Ostravy Jan Dohnal.
Usazení provedl těžkotonážní pásový jeřáb
Náklady na stavbu lávky přesáhly 103 miliony korun bez DPH, zhotovitelem je sdružení firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a Excon. Čtyři metry široká lávka se stavěla od dubna loňského roku, při bočním pohledu má tvar písmene A. Její součástí je střední vetknutý pylon o výšce 28 metrů. Z čelního pohledu je pylon vyztužen až ve vyšší polovině průhledným rombickým ztužidlem. Při pohybu po cyklolávce jsou tak nerušené výhledy na vysokou pec, na kterou architekt lávku nasměroval. S ohledem na blízkost řeky a biokoridoru bude lávka nasvětlena způsobem, jenž připomíná měsíční svit.
Lávka se skládá ze dvou na lanech společně zavěšených částí. K jejich usazení použili stavbaři minulý rok v prosinci těžkotonážní pásový jeřáb. K instalaci bylo zapotřebí celé řady specifických postupů. Pro dokončení lávky však bylo nutné aplikovat pochozí vrstvu. Podmínkou aplikace stěrky byl zcela suchý a bezprašný povrch lávky, minimální teplota podkladu 10 stupňů Celsia a zároveň specifická vlhkost. Toho se podařilo dosáhnout až na konci května.