Další konec mezi evropskými závody na výrobu autobusů, po Volvu končí v Polsku také Scania
Pro přibližně 90tisícové město na severu země může jít o zásadní problém, firma je totiž tamním největším zaměstnavatelem.
Výrobce autobusů Scania se rozhodl uzavřít svůj závod v polském Słupsku. Firma o tom informovala v tiskové zprávě. Jak doplňuje portál Transport Publiczny, rozhodnutí nepochybně souvisí se špatnými finančními výsledky divize zodpovědné za prodej autobusů. Pro přibližně 90tisícové město na severu země navíc může jít o zásadní problém, firma je totiž tamním největším zaměstnavatelem. Práci dává 847 lidem.
Podle jednoho ze zaměstnanců se údajně pracovníci dozvěděli o propuštění na velmi stručné schůzce. Vzhledem k nedostatku podobných pracovních míst mezi nimi nyní panuje katastrofální nálada, a to navzdory slíbené sociální podpoře. Uzávěra má být tragédií také pro subdodavatele. U polských výrobců již bylo totiž objednáno velké množství vnitřního vybavení pro vozy exportované do evropských zemí.
Hlavním prvkem nové strategie firmy je zaměření na konstrukci podvozků. Pokračovat bude ve výrobě podvozků s motorem vzadu a vpředu s širokými možnostmi pohonných jednotek. Vyrábět přestane autobusy Scania Citywide, Scania Interlink a nízkopodlažní podvozky. Výroba karoserií bude postupně ukončena do prvního čtvrtletí příštího roku.
Nejde přitom o jediný konec závodu na výrobu autobusů v Evropě a v Polsku konkrétně oznámený v krátké době. S polovinou března přišla zpráva o uzavření závodu Volva ve Wrocławi. Po více než padesáti letech se tak přestanou v Evropě vyrábět autobusy značky Volvo. Evropský byznys byl podle společnosti dlouhodobě ztrátový.