Místo Corail Oxygene. CAF vyrábí pro francouzské dráhy nové jednotky Intercités
Nové jednotky mají vyjet v roce 2025.
Cestující ve Francii mají možnost prozkoumat, jak se začne měnit v příštích letech jízda vlakem po dálkových linkách kategorie Intercités. Dopravce na veletrhu v Limoges představil část jednotky Oxygen, kterou vyrábí španělská společnost CAF.
Od podzimu 2025 mají tyto jednotky jezdit na tratích Paříž – Orléans – Limoges – Toulouse a Paříž – Clermont-Ferrand. Kromě nových vozidel dochází i k velké modernizaci těchto tratí, které mají cestování vlaky mimo vysokorychlostní koridory zrychlit.
Nové jednotky nabídnou kapacitu 420 míst (317 míst ve 2. třídě a 103 v 1. třídě), tedy o 20 míst více než dosud, kdy na těchto spojích jezdí klasické soupravy lokomotivy a vozů typu Corail.
Do modernizace tratí má jít celkem 800 milionů eur, další peníze půjdou rovněž do rozšíření zázemí pro údržbu. Podle dopravce již začínají s novými jednotkami první dynamické zkoušky.
Dodávka 28 souprav má hodnotu 700 milionů eur. Součástí zakázky je opce na dalších 75 jednotek. Budou jezdit až 200 kilometrů v hodině, součástí každé bude místo pro deset jízdních kol. CAF vlaky vyrábí ve svém francouzském závodě v Bagnères‐de‐Bigorre a ve španělském Besainu. Slíbil současně, že ve Francii investuje do závodu dalších 30 milionů eur a přijme 250 lidí.