Na D5 u Prahy začíná jedna z největších letošních oprav, potrvá do října
Jde o velmi zatížený dálniční úsek, po kterém projede více než 50 tisíc vozidel každý den. Dají se proto čekat kolony.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájí v pondělí jednu z největších silničních oprav v letošním roce; týká se dálnice D5 u Prahy mezi 4. a 9. kilometrem. Osazování omezujícího značení probíhá již o víkendu. Zakázku získala s cenou 447 milionů korun společnost Eurovia. Předpokládaný termín zprovoznění je polovina října.
„Přestože s výjimkou instalace dopravních omezení bude provoz veden vždy v režimu 2+2 jízdní pruhy, je třeba upozornit, že jde o velmi zatížený dálniční úsek, po kterém projede více než 50 tisíc vozidel každý den. Ve špičkových časech zde tedy nelze zcela vyloučit tvorbu dopravních kolon,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Rychlost v místě bude omezena na 80 km/h.
Práce budou rozděleny do několika etap, kterým se také bude přizpůsobovat omezení. V termínu od května do konce července se bude pracovat převáženě na levé části dálnice (směr Praha). Poté se práce přesunou na pravou polovinu dálnice (směr Plzeň). Silničáři přitom uzavřou sjezd a nájezd na mimoúrovňové křižovatce Rudná, a to od konce května do začátku července na levé straně a od konce července do konce srpna na pravé straně. Objízdné trasy povedou po vedlejších dálničních exitech.
„Poslední souvislá oprava tohoto úseku proběhla v roce 2003, což byla výměna obrusné vrstvy. Od té doby se na tomto úseku prováděly pouze lokální havarijní opravy, jako je zalití trhlin a opravy výtluků. Aktuální oprava proto zahrnuje kompletní výměnu povrchu levého i pravého jízdního pásu dálnice. Součástí prací je také oprava dálničních mostů v trase,“ doplnil Studecký.
Řidiči si přitom „užili“ omezení na začátku D5 i v minulých dvou stavebních sezónách. Důvodem byla oprava mostů u Chrášťan, v roce 2021 proběhla oprava mostů v pravém jízdním pásu, loni se pracovalo na obou mostech v jízdním pásu na Prahu.