Bombardier vyjel poprvé s hybridní jednotkou Talent, na baterie ujede 40 km
Společnost Bombardier Transportation představila novou verzi své elektrické jednotky Talent 3, která poprvé zvládne jízdu i na neelektrizovaných tratích. Ze
Společnost Bombardier Transportation představila novou verzi své elektrické jednotky Talent 3, která poprvé zvládne jízdu i na neelektrizovaných tratích. Ze závodu v německém Hennigsdorfu u Berlína vyjela poprvé hybridní souprava, která dopravcům umožní provoz bez emisí i na tratích bez trolejí.
Kombinace odběru elektřiny z trolejí a baterií je u dopravních prostředků čím dál častější, po parciálních trolejbusech se na podobný model zaměřují i velcí výrobci železničních vozidel. Tento týden vývoj podobného typu vlaku oznámil Siemens, Bombardier už s novým vlakem svezl první cestující.
Hybridní vlaky mají jezdit hlavně tam, kde velkou část jezdí po elektrizované síti. „Chceme pokračovat v elektrizaci železniční dopravy. Když si vlak může za jízdy nabíjet cestou baterie z trolejí a pak je používat pro jízdu na neelektrizovaných úsecích, je to velký krok dopředu,“ řekl státní tajemník německého ministerstva dopravy Enak Ferlemann. Vývoj vozidel částečně dotovala německá vláda.
Podle Bombardieru první nový vlak se stávající baterií ujede na jedno nabití až 40 kilometrů mimo troleje, příští rok chce firma představit verzi s dojezdem až na 100 kilometrů. Vlaky jsou také až o padesát procent tišší, než při pohonu na naftu. „Je to naše odpověď na výzvy, jakými je znečištění ovzduší, změna klimatu nebo nedostatek zdojů. Zhruba 40 % německých tratích není elektrizovaných, tyto vlaky jsou možností pro jejich využití ekologicky i ekonomicky,“ řekl šéf Bombardier Transportation Michael Fohrer..
Příští rok mají Deutsche Bahn zahájit testování těchto vlaků v běžném provozu s cestujícími v oblasti kolem Bodamského jezera.