ŘVC zahájilo stavbu nových čekacích stání u komor ve Vraném
V horní vodě, kde dnes žádné stání není, vznikne nové úvaziště v podobě řady 13 daleb spojených lávkou o celkové délce 30 metrů.
Ředitelství vodních cest (ŘVC) zahájilo stavbu čekacích stání pro malá plavidla v horní a dolní rejdě plavebních komor Vraném nad Vltavou. Ačkoliv jde o nejvytíženější zdymadlo mimo Prahu (ročně jej využije na 2000 lodí), čekací stání jsou zde nedostatečná. Na zdymadle ve Vraném jsou dvě plavební komory: malá a velká.
V horní vodě doposud žádné čekací stání není, v dolní vodě je stání komplikované. „Jde o další z projektů komplexní podpory rozvíjející se rekreační plavby na našich řekách,“ uvedl šéf ŘVC Lubomír Fojtů. Hotovo má být v srpnu.
V horní vodě vznikne stání v podobě řady 13 daleb (pilot) spojených lávkou o celkové délce 30 metrů. V tomto týdnu bylo zahájeno jejich vrtání a montáž, následovat bude betonáž pro kotevní bloky. Na původním čekacím stání v dolní vodě o délce 30 metrů bude nosná konstrukce doplněna o další štětovnice a instalovány budou další úvazné prvky pro různě velká plavidla. Nová část stavby bude napojena na původní přístupovou lávku.
Většina stavebních prací je prováděna z vody a mimo plavební dráhu. Provoz na vodní cestě však bude v průběhu května až července ovlivněn tím, že nebude možné k vyvázání plavidel využít původní stání v dolní vodě. Stavební náklady činí 32 milionů bez DPH, práce provádí Strabag.
Nejde o jedinou stavbu na Vltavě nad Prahou, která má vylepšit poměry pro rekreační plavbu. Koncem dubna byla zahájena stavba veřejného přístaviště v Davli.