Siemens pro ÖBB vyvíjí vlak na baterie, vyjede příští rok
Rakouské spolkové dráhy ÖBB nasadí příští rok do provozu na některé neelektrizované tratě první jednotky, které pojedou na baterie. Půjde
Rakouské spolkové dráhy ÖBB nasadí příští rok do provozu na některé neelektrizované tratě první jednotky, které pojedou na baterie. Půjde o jednotu Desiro ML Cityjet eco, který představí Siemens příští týden poprvé na veletrhu Innotrans v Berlíně.
Pokrok ve vývoji oznámil Siemens v tiskové zprávě. Bateriový provoz má snížil emise CO2 až o 50 % oproti dieselovým soupravám. Firma zatím vyrobila první prototyp.
„Chceme v budoucnu taková hybridní vozidla nasadit na tratě, které nejsou elektrizované. Vnímáme to jako cestu k ochraně ovzduší a příspěvek k boji proti klimatickým změnám,“ řekla Evelyn Palla, členka představenstva ÖBB Personenverkehr AG.
Výrobci vozidel zkouší různé nové pohony, například na vodík. Zatím jich ale jezdí minimum. Bateriový pohon se zatím jeví jako relativně levná alternativa. Měl by fungovat na podobném principu, jako parciální trolejbusy: na elektrizovaných úsecích pojede na elektřinu z trolejí, mimo ně pak na baterii. „Soupravy jsou tak mnohem flexibilnější pro nasazení na různých tratích,“ řekla šéfka Siemens Mobility Sabrina Soussan.
Siemens a ÖBB začnou s testováním nového modelu v provozu příští rok. Siemens plně využije pro vývoj stávající jednotky Cityjet. Trojici baterií o kapacitě 528 kWh umístil v prostředním voze, používá technologie založenou na lithio-titanových bateriích (LTO). Ty umožňují rychlejší nabíjení, jejich životnost má být patnáct let. Maximální rychlost jízdy na baterii bude 120 kilometrů v hodině.