Letiště Vídeň žádá o delší lhůty na stavbu třetí ranveje, první fáze má začít až o deset let později
Se současnými dvěma dráhami zvládne letiště odbavit maximálně 40 milionů cestujících ročně, hranice by mělo dosáhnout v roce 2030.
Vídeňské letiště požádalo úřady o prodloužení původně plánovaných termínů výstavby třetí vzletové a přistávací dráhy. Ještě před vypuknutím celosvětové pandemie vedení letiště očekávalo, že nová dráha bude uvedena do provozu nejdříve v roce 2030. Podle aktuální žádosti by se však měl jen termín realizace první fáze výstavby posunout z konce letošního roku až o deset let. S odkazem na letiště o tom informovaly rakouské zpravodajské servery.
V nejnovější tiskové zprávě hlásí přitom Letiště Vídeň výrazný nárůst odbavených pasažérů za první čtvrtletí letošního roku ve srovnání s rokem 2022. Během prvních tří měsíců stihlo odbavit 5,3 milionu cestujících. Meziročně jde o více jak osmdesátiprocentní nárůst. Jen za minulý měsíc jich bylo 2,5 milionu, což odpovídá 90 procentům ve srovnání s obdobím před pandemií. Za celý rok chce letiště odbavit až 27 milionů pasažérů, očekává především silnou letní sezónu.
Se současnou dráhovou infrastrukturou, která čítá dvě ranveje, zvládne vídeňské letiště odbavit maximálně 40 milionů cestujících ročně. Vzhledem k předpokladům, že na tuto hranici dosáhne v roce 2030, považuje investici do třetí dráhy i nadále za nutnou.