Velký zájem o Deutschlandticket. Za tři dny prodaly DB čtvrtmilionu jízdenek na neomezené cestování
Německo očekává, že jízdenku si koupí až 23 milionů lidí.
Nová jízdenka Deutschlandticket, která od května nabídne neomezené cestování za 49 euro v městské a regionální dopravě po celém Německu, se těší mimořádně velkému zájmu. Jen Deutsche Bahn jako jeden z prodejců za tři dny prodala přes 250 tisíc jízdenek.
Uvedl to německý list Bild am Sonntag. „Poptávka po jízdence je enormní. Nejen podle prodejů jízdenek, ale i návštěvnosti našich stránek. Oproti jiným dnům je dvojnásobná,“ řekla ředitelka regionální dopravy Deutsche Bahn Evelyn Palla. Podle odhadů by jízdenku mohlo využít každý měsíc kolem 23 milionů cestujících. Šest milionů cestujících by podle odhadů dopravce mohlo být úplně novými zákazníky.
Jízdenka začne platit 1. května. Nabídne vždy jeden měsíc neomezeného cestování regionálními vlaky, autobusy a městskou hromadnou dopravou po celém Německu. Jízdenka, která má do veřejné dopravy nalákat více cestujících a současně ulevit německým občanům od vyšších nákladů na energie a dopravu, se vyplatí hlavně těm, kteří pravidelně dojíždějí. Cena je jednotná 49 eur bez ohledu na věk. V Německu ale například jezdí v doprovodu dospělého zdarma děti až do 14 let. Deutsche Bahn však na svých stránkách uvádí, že dítě od šesti let potřebuje vlastní jízdenku. Server Ndr.de upozornil, že rodinám se nemusí vyplatit.
Zatím i v papírové verzi
Vláda se snaží lidi přesvědčit, aby si jízdenku pořídili v digitální formě, přechodně ale bude v nabídce i jako papírová verze. Bude nepřenosná, vázaná vždy na konkrétního cestujícího.
Jízdenka bude v nabídce jako předplatné, objednat si ji musí cestující vždy do 25. dne v měsíci, aby platila následující měsíc. Vypovědět ji je nutné do 10. dne v měsíci, aby další měsíc již neplatila. Platit bude výhradně ve druhé třídě, nelze s ní cestovat dálkovými spoji kategorie IC, EC a ICE. Platit nebude ani v dálkových autobusech.
Vláda do podpory jízdenky zapojí i zaměstnavatele, kteří mohou zaměstnancům uhradit nejméně 25 procent a dát si tuto částku do nákladů. Levná jízdenka má státní a zemské rozpočty vyjít na více než tři miliardy eur ročně.
„Je to největší reforma veřejné dopravy v dějinách Německa. Může být vzorem pro celou Evropu,“ řekl ministr dopravy Volker Wissing. Kromě zlevnění bude zásadní změnou možnost cestovat na jediný jízdní doklad bez ohledu na region a dopravce. Jízdenka nebude platit v dálkových vlacích, řeší se zapojení dálkových autobusů.