Icelandair vkládá důvěru do Airbusu, s novými A321XLR nahradí zbylé Boeingy 757
Celkem může dopravce získat až 25 letounů Airbus A321XLR, další 4 Airbusy A321LR si pravděpodobně pronajme.
Islandská letecká společnost Icelandair uzavřela s Airbusem memorandum o porozumění týkajícím se nákupu 13 letadel A321XLR. Součástí memoranda je i opce na dodávku dalších 12 letadel. Cena dosud nebyla zveřejněna, stejně jako informace o způsobu financování. Dodávky strojů mají začít v roce 2029. Vzhledem k pozdějšímu datu možného dodání vede dopravce také pokročilá jednání o pronájmu čtyř letadel Airbus A321LR, která by chtěl mít k dispozici již od roku 2025.
Podle tiskové zprávy, ve které Icelandair o podpisu memoranda informoval, lze v dalších letech očekávat také další přírůstky do jeho flotily. Tu nyní tvoří kromě několika turbovrtulových Bombardierů výhradně letouny amerického výrobce Boeing, konkrétně Boeingy 737 MAX, Boeingy 767 a Boeingy 757.
Právě letouny Boeing 757 patří k nejstarším ve flotile aerolinky, dosahují průměrného věku přes 26 let. Pořízením nových Airbusů tak letecká společnost dokončí jejich výměnu. Boeing 757 tvoří základ provozu Icelandairu od roku 1990. Jeho schopnosti umožnily dopravci úspěšný rozvoj a konkurenceschopnost vlastního transatlantického uzlu, který využívá geografickou polohu Islandu. Cestující mířící z Evropy za oceán a naopak často využívali ke svým cestám Island jako přestupní bod.
Díky doletu Airbusů A321XLR až 8 700 kilometrů bude moci Icelandair nasadit stroje na své dálkové linky. Zpřístupní mu též zcela nové trhy. Letouny Airbus A321XLR a A321LR patřící do rodiny A320neo nabízejí kromě dlouhého doletu také nižší spotřebu paliva a produkují méně emisí CO2. Icelandair bude mít stroje v konfiguraci pro přibližně 190 cestujících. Pro srovnání, do Boeingu 757-200 se jich vejde 183, zatímco do Boeingů 737 MAX 8 a 737 MAX 9 jen 160 a 178.