Pražská křižovatka u středočeského krajského úřadu se dočkala více přechodů
Křižovatka na Janáčkově nábřeží je nově přívětivější k chodcům.
Křižovatka u Janáčkova nábřeží a Jiráskova mostu na levém břehu Vltavy v Praze se dočkala proměny, která poskytne lepší možnosti i chodcům. Na křižovatce vznikly tři nové bezbariérové přechody a byly opraveny chodníky a semafory. Rekonstrukce vyšla na 15 milionů korun.
Křižovatka dlouhodobě patřila mezi nevstřícnou k chodcům. „Jsem nesmírně potěšena, že všichni chodci, ale i občané se zdravotním postižením, budou mít například při cestě na Krajský úřad Středočeského kraje nový a lépe zabezpečený přechod. I já jsem se na čas kvůli úrazu na lyžích a následné operaci stala uživatelkou invalidního vozíku a věřte mi, že není úplně jednoduché plánovat cesty tak, aby pro vás byly, pokud možno, alespoň trochu komfortní,“ řekla hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková.
V celém opravovaném úseku zůstal asfaltový povrch vozovek, upraveny nebo vyměněny byly kamenné obruby a přestavěly se navazující chodníky, které jsou převážně z kamenné mozaiky. V severní části křižovatky do ulice Janáčkovo nábřeží vznikla nově vytažená nároží s doplněným přechodem pro chodce.
Nový přechod byl vybudován i mezi ostrůvkem oddělujícím výjezd a nájezd na Jiráskův most. Jižně od tohoto přechodu byla vytvořena plocha pro nájezd cyklistů mimo vozovku. Nový přechod ve směru z Jiráskova mostu byl postaven jako sdružený pro chodce i cyklisty. Takto byl upraven i v jižní části křižovatky mezi hotelem Riverside Prague a chodníkem podél nábřeží. Severně od hotelu došlo k vytažení nároží křižovatky a zkrácení délky přechodu mezi hotelem a Dienzenhoferovými sady.
Bezbariérové rampy i nové pásy
Na přechodech byly zřízeny bezbariérové rampy s nášlapem obrubníku. Doplněné jsou i varovné a signální pásy, které jsou provedeny z kostek ze stejného přírodního kamene jako dlažba nebo z materiálu polymer-beton s upraveným povrchem pro nevidomé. Signální i varovný pás je vyskládán ve stejném vzoru a barevnosti jako navazující mozaiková dlažba.
“Pokračujeme v proměnách veřejného prostoru tak, aby byl přívětivý k chodcům i lidem s pohybovým omezením. Pěší doprava je totiž také doprava! Hned za veřejnou dopravou je to navíc nejvyužívanější způsob dopravy po městě. Lidé tak mají právo chodit po povrchu v ulicích a nemuset překonávat cesty jen přes podchody nebo podjezdy. Proto budeme i nadále vytvářet takový veřejný prostor, který má lidský rozměr a je pohodlně průchozí,” řekl náměstek primátora Zdeněk Hřib.