Pražská křižovatka u středočeského krajského úřadu se dočkala více přechodů

Upravená křižovatka na Janáčkově nábřeží. Foto: TSKUpravená křižovatka na Janáčkově nábřeží. Foto: TSK

Křižovatka na Janáčkově nábřeží je nově přívětivější k chodcům.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

To byl fofr! Super!

Daniel

O žádném Janáčkově náměstí v Praze nevím. Přejmenujte prosím ilustrační fotku na J. nábřeží.

Ondra

„veřejný prostor, který má lidský rozměr“ – přitom jen samý asfalt a čtyři pruhy pro auta. To moc lidský rozměr nemá

Dachs

Dopravní dimenze města: 1. veřejná doprava a infrastruktura pro ni, 2. individuální automobilová doprava a infastruktura pro ni, 3. pěší a jiné formy individuální dopravy a infrastruktura. To je město, kde potřeby lidí ohledně mobility jsou různé. Fanatici nedomýšlející důsledky by nejradši bod 2 vyzmizíkovali, optimálně formou zákazů a nastolením nového řádu. Někde musíme počítat s koexistencí, ne však vytvářet hokusy pokusy s cílem nacpat vše do jedné stopy, jak se s oblibou děje a moc bezpečně to ve finále nepůsobí. Takže smiřme se s tím, že Jiráskáč je spíš pro auta, oběma okolním mostům mají nejlépe vládnout tramvaje plus… Číst vice »

Jiří Kocurek

A mezi tím někde se ještě musí procpat komerční doprava za účelem doručení zboží. Počínaje chlebem, přes pračku a tašky na opravu střechy až po svoz odpadků a návoz tramvajových kolejnic na výměnu.

původní Jakub P

Problem je ten nepomner, kdy IAD ma silne mensinovy prepravni vykon, ale zabira na nej drtivou vetsinu prostoru. Je samozrejme potreba myslet i na ni, pro nektere ukoly je v podstate nenahraditelna. Ale soucasnej stav ji nesmyslne zvyhodnuje oproti ostatnim, daleko efektivnejsim prostredkum, a to je prusvih. Autem ma byt mozny se do mesta dostat, kdyz clovek potrebuje. Ale fakt to nema byt tak jednoduchy, aby rada lidi vubec nepremyslela o tom, jestli danou cestu nejet jinak.

původní Jakub P

Nekde, vyjimecne, dobry priklad je ten Barrandak, nebo treba dalnicni most na okruhu nad Radotinem, i dava smysl, aby v tom miste auta dominovala. Ale to pak jsou zase mista, kde nedava smysl mluvit o lidskych rozmerech. Jakmile nejakemu prostoru zacnou dominovat auta, lidske meritko se automaticky ztraci.

původní Jakub P

Jo, letiště a velká nádraží taky nemají lidské rozměry. Jenže letiště se staví za městem a málokteré město jich má víc než jedno a větších nádraží taky ve městě bývá pár kusů, někdy taky jen jedno. A vzhledem ke kapacitě železnice, k tomu, kolik lidí takové nádraží obslouží, se to vyplatí (ideálně samozřejmě tak, aby ta neprostupná překážka, kterou tvoří, byla co nejmenší – podchody, tunely, viadukty… Oproti tomu takových míst, odkud se lidské měřítko vytrácí kvůli autům a autocentrické infrastruktuře, jsou v blbě stavěném a plánovaném městě klidně stovky nebo i tisíce. A většinou kvůli počtu lidí, který by… Číst vice »

Filip Jirsák

Jenže letadla si pro sebe zabírají jen prostor letiště, vlaky jenom železniční trať. Auta pro sebe zabírají veškeré ulice a cesty a ještě jim to nestačí.

Jakub

Je zajimave kolik % verejneho prostoru ja individualni automobilova doprava zaujima a presto obsluhuje jen mensi mnozstvi lidi. Jak jen to delaji v te Parizi, Kodani, Amsterdamu, Rotterdamu, Londyne, ze rusi mista pro auta a dal funguji? Proste jde o to, se Praha ma pocet aut na obyvatele daleko daleko vyssi nez zapadoevropska mesta a podle toho to u nas vypada. Auty zaflakany kazdy volny metr..

Vojtech

Tak si zkuste obcházet denně kilometr navíc pěšky a pak si řekneme. Protože z metra na Karlově namésti je to na úřad nejrychlejší autem a pak pěšky. Z Anděla pěšky a pak pěšky a tramvaji. Auta půjdou…. Už se Karlovo namesti konečně začíná civilizovat a většina okolí nábřeží kolem úřadu se změnilo na městský bulvár či lokalita pro místní. Dálnice je10 let pryč

Rozkradené peníze ze nesmysl.

Průjezdnost pro auta je priorita a chodci druhořadí..

Dachs

Tudy nevede žádná přirozená pěší spojnice odněkud někam (jak se snaží sugerovat hejtmanka StČ kraje). Je to oblast, kde kvete airbnb. Na krajský úřad, na tu šílenou poštu, do SPŠ… se chodí z druhé strany (od Štefánikovy). To však nic nemění na této drobné humanizaci předpolí Jiráskova mostu na smíchovské straně. Propustnost křižovatek by to ovlivnit nemělo, když se využijí cykly, které tam už stejně běží. Ale davy chodců tady vážně nepotkáte.

dzejejc

S vámi souhlasím více. Chodím tudy už zhruba 7 let, 3x týdně a tuto křižovatku znám nazpaměť (cykly semaforů, logiku tlačítek na nich atp.). Dnes jsem tudy projížděl na skútru, koukal jsem na ty změny a nově vybudované přechody jsou opravdu zcela zbytečné a většině lidí to nepomůže se dostat někam (a už vůbec ne na Středočeský úřad). Ale tvrzení pána před námi je tak omezené, až je mi z toho fakt zle.

původní Jakub P

A je to oblast, kde se pesky nechodi, protoze neni zajem se tudy dostavat, nebo oblast, kde se pesky nechodi, protoze je to velmi neprijemne kvuli tem autum a charakteru ulic? Airbnb by naopak mohly generovat vic pesi dopravy, nez normalne obydlene byty.

Filip Jirsák

Přirozená pěší spojnice tudy nevede proto, že se tudy nedá moc pěšky chodit.

dzejejc

Jste omezený člověk.

původní Jakub P

Oceňuju reálný mírný zlepšení, ale jestli je tenhle most a křižovatky kolem něj (i po tom vytažení nároží), s plochami pro auta téměř dálničních dimenzí, příkladem „lidského rozměru“ prostoru ve městě, tak já jsem čínskej bůh srandy…