DPO má nový nabíjecí uzel pro elektrobusy v centru města, rychlonabíjení zabere 6 až 10 minut
„Valchařská“ bude nově nejkapacitnější nabíjecí uzel v síti DPO.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) uvedl do provozu novou rychlonabíječku pro elektrobusy na ulici Valchařská v centru města. Nabíječka disponuje třemi rameny pro dobíjení v evropském standardu OppCharge. Sloužit bude k rychlému nabití elektrobusů při každém pobytu na konečné. Rychlonabíjení bude trvat vždy 6–10 minut a elektrobusy po něm budou schopny absolvovat další jízdu na lince jako běžný autobus. „Valchařská“ bude nově nejkapacitnější nabíjecí uzel v síti DPO. Další jsou na Hranečníku a ve Svinově.
Výrobcem nabíjecí stanice za více než 21 milionů korun je společnost Siemens, infrastrukturu dodavatelsky zajistila za částku přesahující devět milionů korun firma Hroší stavby. Podle primátora Ostravy Tomáše Macury přispěje investice k rozšíření sítě bezemisní dopravy, čímž se v daných místech znatelně sníží produkce CO₂. Ocení to podle něj nejen cestující, ale i všichni Ostravané.
— Vojtěch Očadlý (@vojtaocadly) March 31, 2023
Nová stanice pro noční balancování baterií ve výstavbě
DPO zároveň buduje domovskou stanici až pro osmnáct elektrobusů ve vlastním areálu na ulici Vítkovická. Součástí stanice je přístřešek s rozvodnou skříní pro nabíjecí konzole, které poslouží k nočnímu balancování baterií elektrobusů přes den průběžně dobíjených na ulici Valchařská. Dokončení stavby za více než 36 milionů korun očekává DPO ještě letos na jaře.
„Máme celkem 26 elektrobusů s průběžným nabíjením, které dokážeme nabíjet pomocí strategicky rozmístěných nabíječek ve Svinově, na Hranečníku a nově i v centru města. Díky tomu bude každý desátý vypravovaný autobus DPO elektrobus,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys. Na konci letošního roku počítá DPO s 32 elektrobusy (26 s průběžným dobíjením, ostatní s nočním dobíjením).