SUV ovládly evropský trh s novými auty, mají více než poloviční podíl
V žebříčku jednotlivých modelů kraluje Dacia, v první šestce má dva vozy. Škoda je mezi značkami třetí.
Poprvé v historii dosáhly osobní automobily kategorie SUV většinový podíl na trhu s novými vozy v Evropské unii. V lednu se jich nově zaregistrovalo 464 900 kusů a dosáhly tak podílu 51,3 % celého trhu.
Vyplývá to z dnes zveřejněných dat společnosti JATO Dynamics. Celý trh meziročně v lednu vzrostl o 11 %, když se registrovalo 907 tisíc nových aut. I přes nárůst je ale objem nově registrovaných aut stále za úrovní před pandemií. V lednu 2019 se v Evropě registrovalo 1,22 milionu aut, o rok později 1,13 milionu vozidel. „Trh se již nedostane zřejmě nikdy na úroveň před pandemií,“ odhaduje Felipe Munoz z JATO Dynamics.
Auta kategorie SUV jsou dlouhodobě lídrem celého trhu s novými vozy, až do ledna ale nikdy nezískaly nadpoloviční podíl. Podle dat JATO Dynamics tvoří většinu prodejů v této kategorii střední a menší vozy: kompaktní SUV (C-SUV, například Dacia Duster) mají téměř polovinu všech registrací, nejmenší B-SUV 38 % registrací.
Prodeje elektromobilů (BEV) zpomalily svůj růst na 14 %, za první měsíc měl necelou desetinu trhu.
Nejprodávanějším modelem byla v lednu Dacia Sandero, především díky rekordním prodejům ve Francii a Itálii. Dacia je úspěšná i s modelem Duster, který byl v lednu šestým nejprodávanějším autem v Evropě.