Na D4 začíná třetí stavební sezona. Řidiči letos poprvé využijí části budoucí dálnice
Mezi obcemi Lety a Čimelice bude od počátku dubna do poloviny května uzavřena silnice I/19.
Na stavbě dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem, kterou financuje a staví soukromé sdružení Via Salis v rámci projektu PPP, aktuálně začíná třetí stavební sezóna. Řidiči se přitom letos poprvé projedou po některých hotových úsecích budoucí dálnice, a to v rámci dočasných změn vedení provozu. Musejí zároveň počítat s dalšími omezeními.
Po celou dobu výstavby bude uzavřena silnice I/4 mezi mimoúrovňovými křižovatkami Háje a Milín, a to mezi kilometry 46 až 49,8. Tato část silnice I/4 je dnes nahrazena nově vybudovanou souběžnou komunikací, na kterou naváže v květnu letošního roku objížďka od mimoúrovňové křižovatky Milín až po křižovatku s milínskou ulicí 11. května.
Tato objízdná trasa, která povede přes Milín, potrvá 200 dní. Je vedena po místní komunikaci, převážně po ulici 11. května. Během uzavírky se vybuduje levá polovina dálnice, na niž bude provoz převeden na konci září 2023. Provoz mezi mimoúrovňovými křižovatkami Milín a Háje bude obnoven až se zprovozněním dálnice D4 na konci roku 2024.
Mezi obcemi Lety a Čimelice bude od počátku dubna do poloviny května uzavřena silnice I/19, která kříží stávající I/4. Ta se stane v budoucnu v tomto úseku dálnici. V místě křížení se vybudují dva kruhové objezdy a následně i mimoúrovňové křížení dálnice D4 s I/19.
Na stavebním úseku u Mirotic bude koncem dubna trvale zrušen sjezd ze silnice I/4 na Radobytce. Řidiči budou místo toho moci využít sjezd na Nové Hospodě nebo průjezd přes Mirotice.
Kromě těchto rozsáhlejších uzavírek bude i v letošním roce částečně omezován provoz v různých úsecích podle toho, jak bude stavba dálnice postupovat.
„Prosíme řidiče o ohleduplnost a dodržování stanovené rychlosti, aby v místech dopravních omezení docházelo k co nejmenšímu zdržení. Zároveň chci poděkovat všem za trpělivost,“ uvedl generální ředitel Via Salis Christian Biegert.
Projekt PPP (Public Private Partnership) na D4 realizuje sdružení Via Salis složené z francouzských firem Vinci Highways a Meridiam. Investice zahrnuje projektování, financování a stavbu 32 km dálnice D4 z Příbrami do Písku a modernizaci a údržbu dalších 16 kilometrů již zprovozněných navazujících úseků. Stavba bude podle smlouvy se státem hotova v prosinci 2024 a dalších 25 let bude konsorcium dálnici provozovat.