Šéf ukrajinských drah rezignoval, má dohlížet na integraci železnice do Evropské unie
Ukrajinské dráhy se během války staly jedním ze symbolů odporu proti Rusku.
Ukrajinské státní dráhy Ukrzaliznycja, které se staly jedním ze symbolů úspěšného odporu Ukrajiny proti ruským agresorům, nečekaně mění šéfa. Oleksandr Kamyšin dnes oznámil, že po dohodě s ministrem infrastruktury Oleksandrem Kubrakovem skončí v čele ukrajinských drah. Nově bude dohlížet na integraci ukrajinské železnice do Evropské unie.
Kamyšin to oznámil na svém twitterovém účtu jen pár hodin poté, co reportoval výsledky přesnosti vlaků za neděli. Včas přijelo 99 % vlaků. Kamyšin uvedl, že dráhy velmi dobře fungují. „Jsem vděčný prezidentu Zelenskému a ministru Kubrakovovi za vysoké hodnocení mé práce,“ dodal.
Signed resignation letter. Upon agreement w VPM @OlKubrakov, moving to EU to open eurointegration office of UZ. Leaving my position w calm heart. UZ keeps running, #iron_team doing great job. Grateful to my President Zelenskyy and VPM Kubrakov 4 high estimation of my performance. pic.twitter.com/GdIsoCWb8Q
— Alexander Kamyshin (@AKamyshin) February 27, 2023
Ukrajinské dráhy udržely provoz vlaků během války i přes veškeré problémy. Za Kamyšina došlo nejen k rychlé obnově řady tratí poškozených ruskou armádou, ale také opravě tratí do Polska a Rumunska pro více alternativ spojení směrem na západ.
Dopravce se stal velmi známým celosvětově i díky přepravám západních politiků, kteří jeli do Kyjeva vlakem ukrajinských drah z Polska. Minulý týden se podařilo úspěšně dotáhnout i přepravu amerického prezidenta Joea Bidena. Některé americké listy tento spoj označily jako Rail Force One. První delegací politiků, která do Kyjeva přijela vlakem, byla návštěva českého, polského a slovinského premiéra loni v březnu.
Ukrajinské vlaky jezdily i přes opakované bombardování infrastruktury. Pomohly k evakuaci čtyř milionů lidí. Dopravce zavedl i speciální nemocniční vlaky. Během ruského napadaní zemřelo 353 zaměstnanců drah.
Devětatřicetiletý Kamyšin se stal šéfem drah v srpnu 2021. Svoji kariéru začínal jako auditor v KPMG. V oboru si získal mimořádný respekt po celé Evropě. Když loni v září dorazil na veletrh Innotrans v Berlíně, při diskuzním panelu ho uvítal dlouhý potlesk.