Leo Express je poprvé v soutěžích na provoz regionálních vlaků v Německu
Pro spolumajitele Leo Expressu je Německo jedním z cílů mezinárodní expanze.
Španělské státní dráhy Renfe se snaží proniknout do byznysu železniční dopravy v závazku veřejné služby v Německu. Přes Leo Express, v kterém mají poloviční podíl, se poprvé účastní soutěže na provoz regionálních vlaků v Německu.
Na snídani se španělskými novináři to uvedl prezident Renfe Isaías Táboas. Podle něj je Leo Express ve fázi předkvalifikace do prvních tendrů. Renfe ani Leo Express neuvedly, o jaké provozní soubory jde. O zájmu Leo Expressu o německý trh informoval po setkání s novináři například server El Economista. Německo je podle šéfa Renfe jednou z hlavních zemí, kam chce španělský dopravce vstoupit.
Leo Express ve svém vyjádření pro deník Zdopravy.cz potvrdil, že německý trh ho zajímá. „Rozšíření na německém železničním trhu je strategie, kterou Leo Express dlouhodobě deklaruje. Umožňuje nám to osvědčení k přepravě osob, kterým právě pro Německo disponujeme. Zájem máme o open access a také o dopravu v závazku veřejné služby,“ uvedl mluvčí Emil Sedlařík. Konkrétní detaily o soutěžích firma neuvedla.
Leo Express získal licenci v Německu díky koupi společnosti Locomore, chvíli vlaky v Německu pod hlavičkou Leo Express a později FlixTrain i jezdily. Firma chystá už letos expanzi do zahraniční závazkové dopravy, od prosince převezme provoz na trati Bratislava – Komárno.
Právě skutečnost, že má Leo Express oprávnění pro provoz ve více evropských zemích přilákala ke vstupu do firmy španělského dopravce. Jeho vedení stále častěji mluví o mezinárodní expanzi. Ještě letos má začít provoz rychlovlaků španělských drah na komerční riziko ve Francii. V hledáčku firmy je i vstup na britský trh.