Škoda předala Ostravě první trolejbus T‘CITY 36 Tr, je jejím patnáctitisícím vyrobeným vozem
DPO má objednáno osmnáct trolejbusů.
Škoda Group dnes předala Dopravnímu podniku Ostrava (DPO) první z osmnácti objednaných trolejbusů T‘CITY 36 Tr. Zcela nový model s karoserií z Turecka je současně jubilejním vozem: jde o patnáctitisící trolejbus, který Škoda vyrobila.
Dvanáctimetrový nízkopodlažní trolejbus má kapacitu 85 cestujících. Jde o parciální trolejbus doplněný o trakční baterie, mimo troleje tak může ujet až 15 kilometrů. Je klimatizovaný, vybavený USB sloty pro dobíjení drobné elektroniky.
„Jsme moc rádi, že 15 000. trolejbus můžeme předat do užívání právě Dopravnímu podniku Ostrava. Česká města jsou pro nás významnými zákazníky a máme radost pokaždé, když se flotily vozů hromadné dopravy rozšíří právě o naše produkty. V nových modelech získá Ostrava a její obyvatelé moderní a pohodlné řešení pro každodenní přesuny po městě,“ říká Petr Novotný, President Components & Bus Mobility ve Škoda Group.
DPO se se soutěží trefil do období zvýšené konkurence. Díky tomu cena v tendru klesla v porovnání s předpokládanou hodnotou o pětinu na 202 milionů korun. „Vozy budeme nasazovat průběžně do celého provozu, konkrétně od března se s nimi cestující mohou setkat například na lince č. 101,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
Nová dodávka trolejbusů rozšíří vozový park Dopravního podniku Ostrava na 71 trolejbusů, které obsluhují celkem 79 zastávek. Všechny trolejbusy v Ostravě jsou nízkopodlažní. Celková délka obsluhovaných úseků v Ostravě je 44,9 kilometru a vozy na nich ročně najedou více než 3,2 milionu kilometrů a svezou přes 6,6 milionu cestujících.
Základní technické parametry trolejbusu Škoda T’CITY 36 Tr
Délka: 12 020 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 420 mm
Max. rychlost: 65 km/h
Celkový počet cestujících: 85
Dojezd: až 15 km bez trakčního vedení díky baterii