Modernizace tramvajové trati Liberec – Jablonec podražila, kraj má přidat více peněz na provoz
Kraj se s městem dohodl na navýšení příspěvku z 25 na 40 milionů korun ročně.
Aktuálně největší kolejová stavba v Libereckém kraji bude stát kvůli zdražení materiálů více, než předpokládaly smlouvy. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) se dohodl se zhotoviteli na nových dodatcích, podle kterých dopravce zaplatí 26 milionů korun navíc. Měl by se ale vejít ještě do limitu, kdy navýšení zaplatí evropská dotace. Pro budoucnost tramvaje došlo včera i k další důležité dohodě: Liberecký kraj bude na její provoz přispívat více než dosud.
Navýšení nákladů vyplývá z údajů zveřejněných ve věstníku veřejných zakázek. Zdražily stavby tří ze čtyř úseků. „Plnění smlouvy se dotýká razantní navyšování cen materiálových vstupů doprovázené zásadními výpadky v dostupnosti komodit a to i s ohledem na současnou mezinárodní situaci,“ vysvětlil DPMLJ ve zdůvodnění zdražení.
Rekonstrukcí prochází úsek z Vratislavic nad Nisou do Jablonce nad Nisou. Důvodem je modernizace posledních zhruba pěti kilometrů trati. Tramvaje teď končí ve Vratislavicích nad Nisou, dál musí lidé náhradními autobusy. Stavba je rozdělená do čtyř úseků a práce na nich pokračují souběžně. Rekonstrukce by měla skončit do 30. června a přijde včetně DPH zhruba na tři čtvrtě miliardy korun. Vše o tramvajové trati Liberec – Jablonec nad Nisou najdete zde.
Pro provoz tramvají bude důležité i navýšení příspěvku Libereckého kraje na provoz. Dosud platí 25 milionů korun. Včera se při společném jednání libereckých a krajských radních obě strany dohodly, že kraj bude platit více. „Dohodli jsme se, že aktualizujeme memorandum o spolupráci na financování tramvaje do Jablonce. Inflace zvyšuje náklady. Proto jsme se shodli na nové výši příspěvku 40 milionů korun ročně. Zároveň se také Liberecký kraj kvalitativně posune a nově se stane objednatelem dopravy, doteď byl pouze přispěvatelem,“ říká náměstek primátora pro technickou správu a informační technologie Jiří Šolc.