Modernizace tramvajové trati Liberec – Jablonec podražila, kraj má přidat více peněz na provoz

Tramvaj z Liberce do Jablonce v zastávce Nová Ruda. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj z Liberce do Jablonce v zastávce Nová Ruda. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kraj se s městem dohodl na navýšení příspěvku z 25 na 40 milionů korun ročně.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
panda

40 mil. ročně je 110 tis. denně.
Mezi kolik lidí se to asi tak rozpustí…

Jarda

nejlepší tramvaj je autobus

Jindra

A nejlepší diskutující je ten, co o dopravě ví kulový a chová se jak malý Jarda

kix

kdyby se tam nevyhazaly peníze za zbytečnosti, tak to mohlo stát o nějakou tu kačku méně

kix

*nevyhazovaly

Rochličák

1. Nepatřím k úplným fandům dopraváckých norem, ale ty tam nejspíš nebyly plněny ani v těch 50. a 70. letech, takže jsou mnohé razantnější úpravy zkrátka už potřeba.
2. Kupříkladu proto, aby se minimalizovaly propady rychlostí v obloucích, na přejezdech, díky tomu se zatraktivnila jízdní doba a provozní spolehlivost, zjednodušila údržba a ušetřila elektřina, to se při poskytování dotace jistě posuzovalo.
3. Přesto řada nemovitostí v bezprostřední blízkosti dráhy zůstává stát, nevím, jak by se to řešilo, kdyby se trať umisťovala do území nově.

kix

neřeším normové požadavky, řeším pitomosti typu přestupní terminál hrana-hrana v Proseči, už tam vidím ten šílený frmol a davy přestupujících..ještě tam chybí záchytné parkoviště a přestup na metro..

Rochličák

Jenže ono nejde zdaleka jen o ten přestup (možná se jím argumentovalo ve věci vazeb mezi módy). Územní plán pracuje s propojením ulice U Šamotky, aby existovala alternativa k Prosečské, se záplavovým územím, dále je třeba vzít v potaz dosavadní výškové a směrové vedení trati, stav toho zpevněného svahu, na který byla umístěna léta opuštěná železniční stanice, dva přejezdy oddělené svažitým esíčkem také problematické, úklid sněhu… možná by se našly další argumenty. Když už se to řeší po takové době, tak ať to za něco stojí.

Jarda

tramvaj jede přes půl hodiny, vlak dvacet minut…k čemu potřebujete 110 milionů denně když i autobus stejnou trasu dá za dvacet minut?

Twix

Který autobus? Takový co by stavěl stejně jako tramvaj? To sotva za 20 minut. Můžeme se bavit o tom jestli před 30 lety neměl Liberec přejít z tramvají na trolejbusy, asi by to dneska bylo levnější a snáz by se i díky parciálům rozšiřovala elektrická trakce. Ale autobusy od Vratislavic skrz celý Liberec (od centra v souběhu s tramvají) mi teď velký smysl nedávají.

Rochličák

110 tisíc denně. Tramvaj přes půl hodiny, to je až na Viadukt, ne? A autobus z terminálu na terminál že jede 20 minut, tak to možná ty spoje přes Lukášov, které po cestě nikde nezastavují. A o tom to je. Pokud si řekneme, že mezi vlakovou stanicí Rochlice (nebo nějakou jinou po cestě) a hlavními nádražími jezdí minimum lidí, pak má smysl v případě železnice chtít, aby stát v budoucnu vybudoval převážně tunelovou odbočku na Jablonec ze zamýšleného koridoru, protože nás zajímá primárně jízdní doba z bodu A do bodu B. Tramvaj velmi dobře obsluhuje území a někde i docela… Číst vice »

Jarda

Ten vyšší příspěvek byl podmíněn prodloužením trati, nekde se o tom dokonce psalo, ze daji vic, když jablonec opravdu začne s prodlouzenim, tak asi se skutecne dohodli, ted uz jen aby jablonec tu trať prodlouzil.

Jarda

metrobus je lepší, levnější a rychlejší…smysl tramvaje do Jablonce přes městské periférie, je víc drahé než dobré.

Jan

Nebýt dotací z EU, tak se asi jezdí všude 20 let starýma maršrutkama, jak z Liberce do Jablonce, tak z Mostu do Litvínova.

Peeetr

To je takový nesmysl. My jsme byli autobusovým a tramvajovým centrem dokonce ještě před tím, než nějaká přerozdělující EU vznikla.

Jiří Kocurek

To si myslíte jen proto, že jste situaci na západě nepoznal. Bezlicenční PCC se tady bouchaly v době, kdy Francouzi zaváděli nízkopodlažní šaliny ve velkém. RT6 je nepovedená kopie.

Kleist

To možná je ze začátku pak to bylo jen kopírovaní toho co už existovalo (K2,T3,KT8) a jak píše komentář pode mnou RT6 je kopie tramvaje TFS2 od Alstomu.

Ondra K.

Ovšem velká většina produkce autobusů a tramvají byla hodně zastaralá a šla na export na východ. Ostatně třeba ještě koncem 90. let byly nízkopodlažní tramvaje velká rarita a třeba v Praze existovaly akorát 4 nikdy neschválený RT6N1.

PvvS

RT6N1 se nakonec v Brně schválily. Ale co to stálo peněz a času..

Jarda

tramvajová doprava rozhodně není levnější