Z bývalé trati mezi Plzní a Chrástem bude cyklostezka
Budování nové cyklostezky začne ještě letos.
Plzeň a Plzeňský kraj se dohodli na proměně bývalé železniční koridorové trati z Plzně do Chrástu na cyklostezku. Provoz na trati skončil s otevřením Ejpovických tunelů.
Dohodu oznámili na svých facebookových profilech náměstek plzeňského primátora Aleš Tolar a náměstek hejtmana Pavel Čížek. Kraj má začít letos ještě s budováním 3,5 metru široké asfaltové stezky po bývalé trati z Chrástu až za Chlumek. Město zde vybuduje sjezd z bývalé dráhy a propojí nový úsek stezky se současnou naučnou turistickou stezkou.
„Zároveň město začne dělat to, s čímž dosud otálelo, a sice projektovat úpravu zbylé části bývalého drážního úseku na cyklostezku od Chlumku až po tunelový portál na Doubravce tak, aby veřejnost mohla využívat celý 7,5kilometrový úsek bývalé trati s ideálním výškovým uspořádáním pro pohodlnou cestu na kole. V budoucnu sem může být převedena páteřní cyklotrasa č. 3,“ řekl Tolar.
Nová asfaltová stezka zabere jen zhruba polovinu šíře bývalého drážního náspu a zbude tak na něm dostatek prostoru pro projektování i dalšího způsobu využití do budoucna. „Nabízí se cyklostezku časem doplnit o souběžnou přírodní stezku pro běžce, ale i odpočinková a vyhlídková místa na Berounku nebo prvky pro umístění železničních artefaktů a jiných atrakcí připomínající někdejší železnici,“ dodal Tolar.
Rušení trati v úseku Plzeň – Chrást vyvolalo v minulosti značné emoce. Dopravci upozornili především na riziko, že v případě nehody v tunelech chybí alternativní trasa. Mluvilo se také o využití pro šlapací drezíny, to padlo.