Na nejvýše položenou zubačku ve Francii vyjely nové jednotky. Jsou rychlejší a úspornější
Nové jednotky nahradily v provozu vozidla z 50. let minulého století.
Společnost Stadler Rail dokončila v závěru loňského roku dodávku nových elektrických jednotek pro nejvýše položenou ozubnicovou železnici ve Francii. V prosinci vyjela do provozu poslední ze čtyř objednaných jednotek pro Tramway du Mont-Blanc. Jde o trať v Savojských Alpách, která na 12,5 km spojuje stanici Fayet station v Saint-Gervais-les-Bains (580 metrů nad mořem) s 2372 metrů vysokým vrcholem Nid d’Aigle.
O zařazení poslední jednotky informoval department Horní Savojsko na svých stránkách. Nové jednotky mají kapacitu 120 sedících a 80 stojících cestujících. V porovnání s předchozí generací jsou 32 metrů dlouhé dvouvozové jednotky rychlejší. Zvládnou rychlost 20 km/h namísto 15 km/h, doba jízdy se tak zkrátí pod hodinu. Díky rekuperaci je jejich spotřeba výrazně nižší. V provozu nahradí jednotky vyrobené v padesátých letech minulého století.
Kvarteto nových jednotek financovala hornosavojská vláda, které trať patří. Provozovatelem je Compagnie du Mont-Blanc. Trať prošla v posledních letech rozsáhlou modernizací v hodnotě 70 milionů eur. Je vybavena ozubnicovým systémem Strub.
Nové jednotky se jmenují Jeanne, Anne, Marie a Marguerite, což jsou jména dcer ředitele zubačky z 50. let minulého století, kdy se pořizovaly nové vozy.
Zubačka vznikla v roce 1907, maximální sklon dosahuje 215 promile.