Z Prahy zmizel nultý kilometrovník dálnice D1, skončil v muzeu
Nultý kilometrovník se před odstraněním nacházel ve středním dělicím pásu dálnice za křížením s ulicí Pod Chodovem.
Z Prahy zmizel nultý žulový kilometrovník dálnice D1, který byl také jako základní kámen poklepán při zahájení stavby dálnice 8. září 1967. Deník Zdopravy.cz na to upozornil čtenář, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) následně odstranění kilometrovníku potvrdilo; došlo k němu už v říjnu.
Kámen byl jako „historický objekt“ zapůjčen Muzeu silnic ve Vikýřovicích na Šumpersku, kam byl také převezen. Podle ŘSD se tak stalo v rámci příprav předání prvních 5,2 kilometru dálnice D1 Praze, která úsek převzala do majetku k 1. lednu 2023. Dálnice od Spořilova k Průhonicím se tak od Nového roku změnila v místní silnici I. třídy a počáteční úsek D1 je nově stanoven v místě hranic Prahy a Středočeského kraje.
Nultý kilometrovník přitom už před svým odstraněním z Prahy nestál na svém původním místě. Podle publikací ŘSD byl poklepán v roce 1967 za Geofyzikálním ústavem Akademie věd na Starém Spořilově v místě připojení ulice Boční. Na kámen klepali mimo jiné ministr dopravy Alois Indra, ministr obrany Bohumír Lomský a ředitel Ředitelství dálnic (a nadšený propagátor dálnice) Josef Moc.
Při zahájení provozu byl posunut do stavebního staničení km 1,401 do místa připojení III. stavby severo-jižní magistrály, kde dosud začínalo provozní staničení dálnice D 1. Před odstraněním se nacházel ve středním dělicím pásu dálnice za křížením s ulicí Pod Chodovem.